صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20946  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 03 دی 1402
    انهدام باند جعل گذرنامه و قاچاق انسان توسط پلیس فرودگاه
    رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور امروز از شناسایی و انهدام باند جعل گذرنامه و قاچاق انسان به خارج از کشور خبر داد. به گزارش فارس، روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور سردار محسن عقیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت شهادت ۱۱ نفر از مأموران مقر انتظامی راسک در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نظم و امنیت ۶۲ فرودگاه به عهده پلیس فرودگاه است.
    وی با بیان اینکه با تلاش همکارانم امنیت خوبی در سطح فرودگاه ‌‌‌‌ها برقرار است، افزود: در سال جاری ۲۸ میلیون مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور داشتیم.
    سردار عقیلی مبارزه با قاچاق کالا، طلا، ارز و موادمخدر را از دیگر مأموریت های پلیس علاوه بر تأمین امنیت دانست و افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق و طلا و ارز مکشوفه از ابتدای سال تاکنون ۴۶۶ میلیارد تومان بوده است؛ همچنین یک تن و ۸۰۰ کیلو مواد مخدر در همین باره زمانی کشف شده و سرقت‌های خرد در سطح فرودگاه نیز ۵تا ۶ درصد کاهش داشته است.
    بیشتر بانوان حجاب را رعایت می‌کنند
    سردار عقیلی در پاسخ به سوالی درباره عفاف و حجاب و رعایت حجاب توسط بانوان در فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در حوزه عفاف و حجاب بیشتر بانوان گرامی حجاب شرعی را رعایت می کنند، طبق قوانین و مقررات در فرودگاه از ارائه خدمات به افرادی که حجاب را رعایت نمی کنند معذور هستیم تا حجاب‌شان کامل شود اما افراد به تذکرات توجه می کنند.
    وی ادامه داد: یک باند جعل گذرنامه را هم چندی پیش کشف کردیم،این باند در زمینه قاچاق انسان و خروج افراد که ممنوعیت داشتند فعالیت می‌کرد.
    شناسایی یکی از باندهای بزرگ اشیای عتیقه
    سردار عقیلی اعلام کرد: با تلاش مأموران پلیس فرودگاه یکی از باندهای بزرگی که اشیای عتیقه را قاچاق می‌کرد شناسایی و منهدم کردیم.
    رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور به مأموریت حج اشاره و بیان داشت: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس فرودگاه‌ها مأموریت حج است؛ حج تمتع تا کنون با موفقیت کامل انجام شده و برای حج عمره هم آمادگی داریم.
    وی در خصوص مواد و داروهای ممنوعه در فرودگاه‌های جهان گفت: موادمخدر در تمام کشورها ممنوع است اما در بحث داروها متفاوت است؛ در مورد کشور عربستان و ممنوعیت های آنجا قرار است به‌زودی یک لیست کامل از انواع داروهای ممنوعه در عربستان تهیه شود تا زائران با مشکل مواجه نشوند.
    سردار عقیلی درباره تجهیزات مورد نیاز گفت: علیرغم تحریم‌ها در شرکت های دانش بنیان اقدامات خوبی انجام شده و وضعیت خوبی داریم.
    رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور درباره گیت‌های پلیس و سپاه در فرودگاه‌ها گفت: تفاوتی بین تجهیزات امنیتی در گیت اول و دوم فرودگاه ها وجود ندارد و اگر گیت دوم از حمل یک قطعه‌ای جلوگیری کند به این معناست که حمل آن قطعه در پرواز ممنوع است.