صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20974  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 03 دی 1402
    دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات از غرفه ایرانسل بازدید کرد

    دکتر یوسف امیری رئیس مرکز حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، ضمن بازدید از غرفه ایرانسل در هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل از دستاوردهای ایرانسل در این حوزه تقدیر کرد.

    به گزارش روابط عمومی ایرانسل، صبح امروز 3 دی‌ماه 1402، رئیس مرکز حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات از غرفه ایرانسل بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای ایرانسل در این زمینه آشنا شد.

    مدیرکل عملیات شبکه ایرانسل درباره اجرای موفقیت‌آمیز مانور پایداری هسته شبکه ایرانسل، در حضور دکتر امیری، با موفقیت انجام شده بود، توضیحاتی ارائه داد و در ادامه جدیدترین دستاوردهای ایرانسل برای بررسی تاب‌آوری هسته شبکه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در مواقع بحران را تشریح کرد.

    جدیدترین مانور پایداری شبکه ایرانسل، 15 آذرماه 1402، برای بررسی تاب‌آوری هسته شبکه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در مواقع بحران، با موفقیت انجام شد.

    رئیس مرکز حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات نیز از ارائه خدمات ایرانسل در حوزه پایداری هسته شبکه و صنایع پدافند غیرعامل قدردانی کرد و در ادامه برای برگزاری یک رزمایش دیگر با حضور ایرانسل اعلام آمادگی کرد.

    ایرانسل برای پایداری هسته شبکه خود، نسل جدیدی از نود (Node) که قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنج تلفن‌همراه را هم دارد، در این لایه ارتباطی نصب کرده است. این نود که دیتابیسی‌ از اطلاعات و سرویس‌های مربوط به شبکه مشترکان را در خود نگهداری می‌کند، تمامی فرآیندهای مربوط به مشترکان را در خود دارد و طراحی آن در شبکه ایرانسل، به گونه‌ای است که بیشترین پایداری را در شرایط بحران دارد.

    برای تضمین این پایداری، ظرفیت لازم در شرایط بحران پیش‌بینی و لحاظ شده و از نظر جغرافیایی به‌گونه‌ای طراحی شده است که در صورت بروز مشکل برای یک دیتابیس، سایت ارتباطی به یک مرکز داده در شهر دیگری تغییر مسیر دهد.

    در غرفه ایرانسل در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲، سرویس‌های دیجیتال ایرانسل که مورد استفاده کاربران قرار دارند نیز به بازدیدکنندگان ارائه شده و از سرویس‌های جدید رونمایی می‌شود. از جمله این سرویس‌ها، کیف پول دیجیتال ایرانسل «جیب‌جت»، نسل جدید سوپر اپلیکیشن «ایرانسل‌من»، تلویزیون اینترنتی «لنز»، سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال «یلونام»، سرویس تبلیغات هوشمند و دیجیتال «یلو ادوایز»، پلتفرم مدیریت شرکای تجاری «یلوپل»، پلتفرم جامع آموزش آنلاین «دانا»، اپلیکیشن آهنگ پیشواز ایرانسل هستند.

    همچنین در روزهای برگزاری نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ و در غرفه ایرانسل، تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایرانسل و سازمان‌ها و کسب‌وکارها، به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌ها و هم‌افزایی در تولید، توسعه، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات در حوزه محصولات مبتنی بر فناوری‌های تحول‌آفرین (تحول دیجیتال)، امضا می‌شود.

    به صورت همزمان با برگزاری نمایشگاه تلکام 1402، هفتمین نمایشگاه ملی-تخصصی صنایع بومی و پدافند غیرعامل، نیز برگزار می‌شود که ایرانسل به عنوان اپراتور برتر در حوزه پدافند غیرعامل، در سالن ۳۱ (سالن میلاد) نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارد. ارائه سامانه‌های بومی مرکز عملیات امنیت ایرانسل به بازدیدکنندگان، شامل «سیستم مدیریت اطلاعات و رویدادهای امنیتی» و «سیستم مدیریت پاسخگویی به حوادث امنیتی» از جمله فعالیت‌های ایرانسل در نمایشگاه صنایع بومی و پدافند غیرعامل است.