سرمقاله

سونامی کمبود سرمایه در گردش / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21043  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 04 دی 1402
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: سککوک می‌تواند ضعف‌های تامین مالی در کشور را پوشش دهد

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بر ضرورت تقویت زنجیره تأمین مالی کشور باهدف اتمام پروژه های نیمه تمام،تأکید کرد. 

    به8 نقل از آرمان ملی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به نقش موثر تقویت زنجیره تأمین مالی اظهار داشت: برخی از پروژه‌ها در کشور یا نیمه‌کاره هستند و یا اصلاً شروع نشده‌اند، البته دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره و یا از قبل تعریف‌شده، پروژه جدیدی را آغاز نکند که واقعا این اقدام قابل تحسین است اما پروژه‌های نیمه‌کاره برای اینکه به پایان برسند باید تأمین مالی شوند و تأمین مالی یا از طریق بورس اتفاق می‌افتد یا از طریق بانک‌ها و یا از طریق اوراق.

    وی با اشاره به ضرورت توسعه سامانه های به روز، در زنجیره تأمین مالی افزود: در این میان بانک‌ها نقش مهمی در تأمین مالی دارند و به جد می‌توان گفت اثربخشی بانک‌ها حتی با اشاره به از بورس و فروش اوراق هم بیشتر است ولی به شرط اینکه زنجیره تأمین مالی قوی و به‌روزی وجود داشته باشد. در کشور چندین نوع بستر و یا سامانه تأمین مالی تعریف شده اما هریک ایرادات و انتقاداتی را به همراه داشته‌اند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه سککوک در صدد پرکردن خلأهای موجود در زنجیره تأمین مالی است، گفت: سککوک

     در حوزه اشتغال و حمایت از تولید،به عنوان شعار محوری سال، گام برداشته که می بایست گسترش یابد، در آن صورت، به جد می‌توان گفت این سامانه نقش مهم و پیشران  در نظام تأمین مالی کشور دارد. به عبارت بهتر سککوک باید بیش از این، بر رشد تولید و مهار تورم متمرکز شود، زیرا اگر هم تولید رشد پیدا کند و هم تورم مهار شود سپس ازدواج و اشتغال توسعه پیدا می‌کند و کشور در مسیر جوانی جمعیت و رشد و پیشرفت و شور و نشاط قرار می‌گیرد.

    موسوی خاطرنشان کرد: به باور من سککوک با استفاده بیستر از تجربیات افراد متخصص،می تواند بستر داده‌هایش را رشد و توسعه بخشد و همچنین ضعف های زنجیره تأمین مالی کشور  را احصاء و  برطرف نماید؛. گرچه سککوک، اتفاق مثبتی برای زنجیره تأمین مالی کشور قلمداد می شود.