سرمقاله

رشد اقتصادی بدون اثر عینی ‪/‬ نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • وزیر ارتباطات فیبرنوری و ۱۰۰۸مین سایت 5G ایرانسل را افتتاح کرد
  • راه‌اندازی 2 سامانه الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول
  • امکان هدیه دادن بسته‌های اینترنت همراه اول فراهم شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21132  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 06 دی 1402
    شورای نگهبان به «بار مالی» مصوبه عفاف و حجاب ایراد گرفت
     عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان مصوبه عفاف و حجاب را مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و دارای بار مالی دانست. یک عضو کمیسیون قضایی مجلس که نخواست نامش ذکر شود، در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: شورای نگهبان مصوبه مجلس مربوط به لایحه عفاف و حجاب را مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و دارای بار مالی دانسته است.
    وی افزود: بر اساس این ایراد شورای نگهبان، منابع مالی برای اجرای این مصوبه در پیش بینی نشده است.
    این عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان همچنین ایراداتی در مورد وجود ابهام در بعضی از مواد لایحه را به آن وارد دانسته است.
    وی بیان کرد: لایحه عفاف و حجاب در زمان ارائه به مجلس حدود ۱۸ ماده داشت که در مصوبه مجلس تعداد مواد آن به ۷۰ مورد رسیده است.
    این عضو کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: گزارش اصلاحی کمیسیون ویژه برای بررسی لایحه عفاف و حجاب پیش از ارسال به شورای نگهبان دچار تغییراتی شده که این تغییرات در مواد ۴۴، ۴۷ و ۵۷ اعمال شده است.
    سخنگوی شورای نگهبان نیز روز دوشنبه از ایراد مجدد این شورا به لایحه عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این لایحه برای بررسی بیشتر به مجلس بازگردانده شد.
    هادی طحان نظیف گفت: شورای نگهبان در اولین بررسی نسبت به لایحه عفاف و حجاب ایرادات و ابهاماتی داشت که مجلس در اولین بازگشت برخی از این ایرادات را رفع کرد.
    وی افزود: ما مجددا این لایحه را در دستور کار شورای نگهبان قرار دادیم، بسیاری از ایرادات و ابهامات برطرف شده است، با این حال هنوز برخی ایرادات و ابهامات پابرجا است.
    وی خاطرنشان کرد: به دلیل پا بر جا بودن ایرادات ما بار دیگر لایحه را برای اصلاح مواردباقی مانده به مجلس ارجاع دادیم.