سرمقاله

رشد اقتصادی بدون اثر عینی ‪/‬ نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در آستارا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21189  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 06 دی 1402
    تلاش تسلا برای تاثیر روی صنعت خودروهای برقی با سایبرتراک
    از دیدگاه یک نویسنده تکنولوژی و رمزارز، صنعت حمل‌ونقل برقی به کدام سمت حرکت می‌کند؟
    امروزه به‌دلیل جهت‌دهی سازمانی شرکت‌ها به‌سوی استفاده از فناوری‌های نوین و کمک‌کننده به محیط‌زیست، خودروهای برقی به امری رایج تبدیل شده و نام خود را با فناوری‌های روز و خلاقیت‌های جدید عجین کرده‌اند. «جو» یک نویسنده حوزه تکنولوژی با پس‌زمینه اطلاعاتی در حوزه خودرو و مهندسی توجه خاصی به سایبرتراک کرده است. او پیشتر علاقه‌ای به محصولات تسلا نداشته است اما تبلیغات این خودروساز توجه او را به خود جلب کرده است.
    در ادامه دیدگاه او را می‌خوانیم:
    تسلا سایبرتراک چیست؟
    سایبرتراک یک وانت تمام برقی است که توسط مجموعه تسلا طراحی شده است و می‌خواهد عملکرد بالا را درکنار چندوظیفگی یک وانت متداول در یک سبد ارائه کند.
    به نظر جو چرا سایبرتراک اهمیت دارد؟
    او معتقد است که سایبرتراک یک خودروی کلیدی در رشد صنعت خودرو به شمار می‌رود که هیجان و شور مسابقه و چندوظیفگی یک خودروی چندمنظوره را با هم ترکیب می‌کند. او سایبرتراک را معیار آینده وانت‌ها و آینده خودروهای برقی می‌داند.
    خودروهای برقی چگونه استانداردهای عملکرد را بازنویسی می‌کنند؟
    خودروهای برقی چون سایبرتراک این کار را با استفاده از ظرفیت‌ها و نوآوری‌هایی خود انجام می‌دهند تا از موتورهای درون‌سوز پیشی بگیرند و نهایتا در بخش شتاب، فرمان‌پذیری و تاثیر محیطی آن را پشت سر بگذارند.
    دوگانگی سایبرتراک در بخش سرگرمی و کاربردی‌بودن از چه دیدگاهی اهمیت دارد؟
    دو هدفی بودن این خودرو به توانایی آن در ارائه عملکرد خوب برای سرگرمی مانند مسابقه‌دادن و جنبه کاربردی آن برای اهداف کاری برمی‌گردد که دیدگاه متداول برای یک وانت را به چالش می‌کشد.
    حال با دید تازه‌ای می‌توانید به داستان نگاه کنید. صحبت‌های نه‌چندان پرمحتوای یک متخصص رمزارز درباره سایبرتراک نشان می‌دهد که تسلا در بخش بازاریابی محصولات خود موفق عمل کرده است. سایبرتراک تازه‌نفس بیش‌از آنکه انقلابی به شمار برود، پرحاشیه است. اینکه این خودرو با توجه به توان تبلیغاتی تسلا و نه توان واقعی خودش، چه تاثیری روی صنعت می‌گذارد تنها و تنها با گذر زمان و رفتار بازار مشخص خواهد شد. اگر ویدئوهای یوتیوب کانال متخصصان فناوری را دیده باشید، متعجب نخواهید شد که اکثرشان مالک یک تسلا هستند. از دید من چنین نتیجه‌ای تاحدودی قابل‌پیش‌بینی است؛ چراکه احتمالا هیچ خودروی دیگری مانند سایبرتراک به یک موبایل یا هدست لوکس VR نزدیک نیست. دیدگاه شما در این‌باره چیست؟