صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21198  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 07 دی 1402
    عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس: حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان نیازمند زنجیره تامین مالی قدرتمند است

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در حوزه حمایت از ازدواج و اشتغال جوانان به شدت نیازمند زنجیره تامین مالی قدرتمند هستیم.

    به نقل از سایت بازار؛ احمد راستینه، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان را امری مهم و ضروری خواند و در این باره گفت: مجلس یازدهم هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه ازدواج و جوانی جمعیت مصوباتی خوبی داشته است. تلاش مجلس این بوده که مطالبات مقام معظم رهبری کاملاً اجرا شود و به همین دلیل هم با دولت و هم با دیگر نهادها به ویژه بانک‌ها تعامل خوبی داریم.
    وی افزود: ما معتقدیم که اگر اشتغال ایجاد شود و جوان شاغل باشد، بسترهای ازدواج او هم فراهم خواهد شد. تا آنجایی که توانسته‌ایم کمک‌های مالی برای ازدواج جوانان ارائه کرده‌ایم که یکی از آنها افزایش سقف وام ازدواج و تسهیل پرداخت چنین وام‌هایی بود ولی در این بین روی کمک بانک‌ها و نظام تأمین مالی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.
    نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از ازدواج و اشتغال جوانان به شدت نیازمند زنجیره تامین مالی قدرتمند هستیم که بتواند هم در توزیع منابع و هم در تأمین منابع مورد نیاز کاربرد خوبی داشته باشد و به همین دلیل سامانه‌هایی مانند سککوک قابلیت این را دارند که بتوانند در چرخه زنجیره تأمین مالی عملکرد مطلوب وقابل قبولی داشته باشند.
    راستینه معتقد است، فقدان یک زنجیره تأمین مالی از جنس سککوک در کشور کاملاً احساس می‌شود و اگر اینگونه سامانه‌ها فراگیرتر شود قطعاً هم موجبات رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت و هم اینکه به گسترش اشتغال و در نهایت ازدواج جوانان می‌انجامد.
    وی با بیان اینکه سیستم بانکی باید در خدمت تولید، اشتغال و ازدواج جوانان باشد، گفت: سککوک را باید یک ابتکار عمل در سیستم بانکی دانست و به همین دلیل می‌تواند تحولی در زنجیره تأمین مالی ایجاد کند و به نظر من ضرورت دارد که با حمایت از آن سایر شیوه‌های تأمین مالی را هم کارآمد ساخت.