صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21314  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 07 دی 1402
    هواوی نوا ۱۲ لایت با نمایشگر اولد و شارژ ۶۶ واتی معرفی شد
    هواوی از چهار مدل جدید سری نوا موسوم به نوا ۱۲ لایت، نوا ۱۲، نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا رونمایی کرد که به زودی برای بازار چین عرضه می‌شوند. در دو گزارش قبلی به معرفی مشخصات فنی سه مدل نوا ۱۲، نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا پرداختیم و حالا نوبت به نسخه مقرون به صرفه سری یعنی نوا ۱۲ لایت رسیده و در این مطلب مشخصات فنی و قیمت گوشی جدید هواوی را بررسی خواهیم کرد.
    از نظر طراحی، هواوی نوا ۱۲ لایت از ماژول دوربین کپسولی‌شکل بهره می‌برد که در آن سه سنسور قرار گرفته است. لبه‌های دستگاه تقریبا تخت است و برای قرارگیری راحت در دست، با مقداری خمیدگی همراه شده است.
    با وزن ۱۶۸ گرمی و ضخامت ۶٫۸۸ میلی‌متری، هواوی نوا ۱۲ لایت احتمالا به خوبی در دست کاربران قرار می‌گیرد و وزن آن باعث اذیت نخواهد شد.
    پنل جلویی هواوی نوا ۱۲ لایت میزبان نمایشگر اولد ۶٫۷ اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و فناوری تنظیم نور ۱۴۴۰ هرتزی PWM پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این گوشی از صددرصد فضای رنگی P3 پشتیبانی می‌کند و در خود سنسور اثر انگشت را جای داده است.
    قلب تپنده دستگاه تراشه اسنپدراگون 778G است که از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و با دو مدل حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. هواوی نوا ۱۲ لایت به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ ۶۶ واتی بهره می‌برد. هواوی ادعا می‌کند که تنها با ۱۵ دقیقه شارژ، تا ۶۰ درصد از باتری شارژ می‌شود در حالی که شارژ کامل دستگاه تنها به ۳۱ دقیقه نیاز خواهد داشت.
    سیستم دوربین هواوی نوا ۱۲ لایت شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با f/2.2 و یک سنسور ماکرو می‌شود. از سوی دیگر، وظیفه ثبت تصاویر سلفی نیز برعهده دوربین ۶۰ مگاپیکسلی است که از f/2.4 پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی دستگاه از فیلمبردای 4K و زوم دیجیتالی ۱۰ برابری پشتیبانی می‌کند.
    در نهایت باید اشاره کرد که هواوی نوا ۱۲ لایت با سیستم عامل HarmonyOS 4.0 عرضه خواهد شد و از بلوتوث نسخه ۵٫۲ و کدک صوتی LDAC برخوردار است. برای دو کانفیگ حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، نوا ۱۲ لایت به ترتیب با قیمت ۲۴۹۹ یوآن (۳۵۰ دلاری) و ۲۷۹۹ یوآن (۳۹۱ دلار) به فروش خواهد رسید. رنگ‌بندی گوشی نیز شامل مشکی، آبی و سفید خواهد بود.