سرمقاله

راه‌های فرار از کابوس تورم / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21402  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 11 دی 1402
    پیکان سختکوش، حریف استقلال نشد / عبدالله دارابی
    هرچقدر محصولات ایران خودرو گران است، قیمت تیم فوتبال آن ارزان است ولی همین تیم ارزان قیمت سیزدهم جدولی، نقش بسزایی در جذابیت بازی استقلال-پیکان داشت. شاگردان عنایتی در این بازی، گردش و انتقال توپی بهتر از حریف نامدار خود داشتند به ویژه در نیمه اول و ۲۰ دقیقه ابتدایی آن، که از این منظر برتری محسوسی داشتند و بیشتر از آبی ها خطرساز ظاهر شدند، در این نیمه استقلال یک فرصت جدی را توسط آرمین سهرابیان از دست داد ولی پیکان علاوه بر ضربه سر خطرناک حامد پاکدل که توسط سیدحسین حسینی مهار شد حضور مستمری در ۱۸ قدم حریفش داشت.
    در نیمه دوم، نکونام با بیرون کشیدن زبیر نیک نفس و مهرداد محمدی(که همچنان اسمی از او در میدان است) و آوردن امید حامدی فر و پیمان بابایی، تیمش را از رخوت نیمه اول خارج کرد. استقلالی‌ها در ۱۵ دقیقه ابتدایی این نیمه با ۳ سانتر خوب مهدی مهدی پور، ۳ خطر جدی ایجاد کردند که دوتای آن توسط محمد ناصری- دروازه بان پیکان- دفع شد، اما سومی را سهرابیان به زیبایی به تور دوخت تا باری دیگر آبی‌پوشان با استفاده از نقطه قوت خود در این فصل یعنی ضربات ایستگاهی به گل برسند. پس از این گل، دو تیم جاندارتر بازی کردند و این آبی پوشان بودند که روی توپ ربایی حامدی فر و جاگذاشتن ۲ مدافع پیکان به وسیله بابایی و شوت وی صاحب گل دوم شوند. پس از این گل، شاگردان نکونام با اتکا به حاشیه امنیت خود بازی می کردند که یک فرصت عالی را نیز یامگا از دست داد و پیکانی‌ها با انگیزه و نمایشی ستودنی که گویی، ایمان به شکست حریف خویش داشتند. آنها در دقیقه ۸۵ دو بار پیاپی دروازه حسینی را به شدت تهدید کردند و او را مجبور به دو  واکنش خوب متوالی نمودند. الحق و الانصاف شاگردان عنایتی در این بازی بدون ترس از نام حریف، پر انگیزه، جسور و با برنامه ظاهر شدند و کمتر تیمی را دیدیم که در این نیم فصل استقلال را چنین به زحمت انداخته باشد و اینقدر موقعیت روی دروازه آنها خلق کرده باشد. تک گل خودروسازان در دقیقه ۹۵ ثمره سختکوشی و با برنامه بازی کردن آنها بود؛ گلی روی یک کرنر تاکتیکی، حرفه ای و کمتر دیده شده در فوتبال ما، آن هم در دقایقی که عجله و بازی احساسی حرف اول را می زند نه با برنامه بودن، آن هم توسط تیمی پایین جدولی! گل زیبای تاکتیکی آن ها توسط امیر شهیم روی پاس تک ضرب عرضی مهرداد بایرامی در شلوغی ۱۸ قدم استقلال، ارزش بارها دیدن را دارد.
    اگر پیکان در سایر بازی هایش نیز چنین نمایشی را با تداوم ارائه دهد جایگاه مقبولی را به خود اختصاص خواهد داد و استقلال که نزدیک بود نوار پیروزی های  خانگی اش توسط تیم سیزدهم جدول پاره شود باید تلنگری جدی به بازیکنانش وارد سازد تا بی خیال بازی کردن و خطر اشباع سد راه این تیم نشود. قابل درنگ است چرا تیمی که در ۱۵ بازی ۹ گل خورده است در این بازی این قدر دروازه اش بطور جدی تهدید می شود؟ مقایسه ای بین عملکرد خط هافبک ۲ تیم در این دیدار، بخش عمده ای از این سوال را جوابگوست.