صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21717  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 16 دی 1402
    علیرغم كاهش دما؛
    حوزه منطقه ۸ عملیات از پایداری شبكه انتقال برخوردار است
    آذربایجان شرقی - ماهان فلاح: مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز از پایداری شبكه انتقال گاز حوزه استحفاظی این منطقه عملیاتی خبر داد.
    فیروز خدائی، در حاشیه بازدید و تبادل نظر با پرسنل تاسیسات تقویت فشار گاز تكاب و مركز بهره برداری بوكان ضمن تشكر از تلاش همكاران ساعی، به آمادگی این منطقه جهت عبور از فصل سرد سال اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده شرایط برای انتقال پایدار گاز در منطقه شمال و شمال غرب کشور فراهم شده است.
    خدائی افزود: همكاران تلاشگر این منطقه ضمن آمادگی حداکثری در تمامی تاسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره برداری، با انجام تعمیرات و آماده‌سازی تأسیسات، ارتقاء راندمان و كاركرد توربین ها، رفع كمبودهای ابزاری و تامین امكانات و اقلام مورد نیاز، تمام تلاش لازم را برای انتقال پایدار گاز را به عمل می آورند تا زمستان امسال نیز با سربلندی سپری گردد.
    مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز در ادامه به مشكل ناترازی گاز اشاره كرد و اظهار داشت: متاسفانه مشكل ناترازی در تولید و مصرف گاز را در سال گذشته داشتیم و این موضوع در تامین گاز مصرفی بخش صنعت در زمانهای پیك مصرف اثرساز بود، با این همه، خوشبختانه در طی سال گذشته محدودیت گاز در بخش های خانگی نبوده و با تمهیدات انجام یافته امیدوارم امسال هم با محدویت گاز روبرو نشویم. وی تاكید كرد: با توجه به پراكندگی جغرافیایی و واقع شدن شهرهای تحت پوشش این تاسیسات و مركز بهره برداری در سرشاخه های مصرف، حصول اطمینان از كارآیی مراكز تحت پوشش این منطقه عملیاتی اهمیت ویژه ای در قابلیت اطمینان و پایداری گاز دارد.
    خدائی، هدف از برگزاری این نشست را شناخت و آشنایی بیشتر از طریق دیدار حضوری و دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات همکاران عنوان كرد و تصریح نمود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از نظرات و پیشنهادات و راهکارهای سازنده نیروهای توانمند منطقه، در دستیابی به اهداف سازمانی و ارایه خدمات ارزنده تر به هموطنان و رفع مشکلات كاركنان بکوشیم. مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: تاسیسات تقویت فشار گاز تكاب دارای سه دستگاه توربوكمپرسور كه هر كدام با توان ۲۵ مگاوات و ظرفیت اسمی انتقال گاز ۵۰ میلیون مترمكعب در روز بوده و به منظور تحت پوشش قراردادن استان های آذربایجانغربی، كردستان و قسمتی از استان آذربایجان شرقی احداث شده است و در صورت نبود این تاسیسات، امكان تامین پایدار گاز استانهای آذربایجان غربی و كردستان در فصول سرد سال امكانپذیر نخواهد بود. وی در پایان به حوزه استحفاظی مركز بهره برداری خطوط لوله بوكان اشاره كرد و ادامه داد: مركز بهره برداری خطوط لوله بوكان وظیفه پایش، نگهداری و تعمیرات 670 كیلومتر از خطوط لوله انتقال گاز منطقه 8 عملیات را در قسمتهایی از استان های آذربایجان شرقی، غربی و كردستان بر عهده داشته و حوزه مركز بهره برداری بوكان شامل 50 ایستگاه شیر بین راهی و 18 ایستگاه حفاظت از زنگ می باشد. این مركز از نظر تجهیزات و واكنش در شرایط اضطراری و مقابله با بحرانهای احتمالی آمادگی لازم را داشته و دارای 25 دستگاه ماشین آلات مختلف سبك و سنگین و راهسازی برای انجام وظیفه و سرویس دهی در حوزه ی گسترده ی 670 كیلومتری مركز بهره برداری دارا می باشد.