صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21724  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 16 دی 1402
    رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد
    دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه ششم دانشگاه‌های کشور
    شاهرود – رضائیان -رئیس دانشگاه صنعتی شاهروددر نشست خبری هیئت رئیسه این دانشگاه با خبرنگاران با بیان اینکه عمده دغدغه‌های ما در شرایطی که عمده دولتی‌ها با مشکلات روبرو هستند، این است که بتوانیم حداقل‌هایی را برای دانشجویان فراهم سازیم، افزود: عمده بار مسئولیتی دانشگاه و رؤسای دانشگاه‌ها نیز بر همین مسائل معطوف است در صورتی که بار باید از دوش دانشگاه برداشته شود تا به مسئولیت‌های اساسی خود بپردازد. مرتضی ایزدی فر با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات دانشگاه در سال جاری، تاکید کرد: این افزایش متأسفانه با نرخ تورم و هزینه‌ها همخوانی نداشته است.
    وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود در مسائل یک سال اخیر خوشبختانه محروم از تحصیل و دانشجوی پرونده دار نداشته است، ابراز کرد: فضای دانشگاه در مسائل اخیر به گونه‌ای مدیریت شد که اقدامات سلبی نباشند در نتیجه توانستیم وضعیت را به خوبی مدیریت کنیم. رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود درباره مقوله دانشگاه مادر و کسب این عنوان در استان سمنان، ابراز کرد: ما طی جلساتی که با وزیر علوم داشتیم اعلام کردیم که دانشگاه صنعتی شاهرود یک ارگان ملی است و مستقیماً با وزارت علوم کار می‌کند و این موضوعی است که بر آن اعتقاد داشته و بر همین منوال نیز تاکنون عمل کرده‌ایم لذا عناوینی مانند دانشگاه معین و دانشگاه مادر عناوینی است که گاهی ابلاغ می‌شود و مبتنی بر سیاست‌های وزارت علوم خواهد بود.
    ایزدی فرد با بیان اینکه در رتبه بندی‌های دانشگاه‌ها شش شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به آموزش، پژوهش، فناوری و… اشاره کرد، ابراز کرد: بر اساس این زیرساخت‌ها به هر دانشگاه امتیازهایی داده می‌شود که خوشبختانه دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه ششم دانشگاه‌های کشورمان قرار دارد.