صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21753  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 16 دی 1402
    آیفون ۱۷ دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی خواهد داشت
    به گفته مینگ چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل، خط تولید آیفون ۱۷ دارای دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی خواهد بود. این اطلاعات در یک پست جدید در وبلاگ «Medium» کو به اشتراک گذاشته شده و گفته شده که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ دارای دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۵ تایی پلاستیکی هستند و انتظار می‌رود سری آیفون ۱۶ از همان سخت‌ افزار برخوردار باشد؛ در حالی که در آیفون ۱۷ داستان تغییر می‌کند و اپل ظاهرا سخت افزار دوربین جلو را با لنز ۲۴ مگاپیکسلی ۶ تایی تقویت خواهد کرد. این تحلیلگر گفته که ارتقای مذکور به طور قابل توجهی کیفیت تصویر دوربین جلو را بهبود می‌بخشد.
    بد نیست در همین راستا نگاهی به دوربین سلفی آیفون‌های سال‌های گذشته بیندازیم:
    آیفون ۶ اس: دوربین جلوی ۵ مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.2 و لنز ۴ تایی پلاستیک
    آیفون ۷، آیفون X، آیفون XS: دوربین جلوی ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و لنز ۴ تایی پلاستیک
    آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳: دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و لنز ۵ تایی پلاستیک
    آیفون ۱۴، آیفون ۱۵، آیفون ۱۶: دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و لنز ۵ تایی پلاستیک
    آیفون ۱۷: دوربین جلوی ۲۴ مگاپیکسلی ۶ تایی پلاستیک و فوکوس خوکار
    رزولوشن ارتقا یافته به ۲۴ مگاپیکسل قابل توجه است، زیرا منجر به جزییات و وضوح بیشتر در تصاویر می‌شود. با رزولوشن بالاتر، عکس‌ها می‌توانند کیفیت خود را حتی در صورت برش یا بزرگنمایی حفظ کنند و انعطاف‌پذیری بیشتری را در پس پردازش ارایه دهند. علاوه بر این، تعداد پیکسل‌های بیشتر می‌تواند جزییات دقیق‌تری را ثبت کند و تصاویر را واضح‌تر و زنده‌تر کند.
    ارتقا به یک لنز ۶ تایی نیز کمی کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد. هر عنصر را می‌توان برای تصحیح انحرافات و اعوجاج‌های مختلف طراحی کرد که منجر به عکس‌های واضح‌تر و دقیق‌تر می‌شود. عناصر اضافی همچنین می‌توانند کارایی انتقال نور به سنسور را بهبود بخشند و عملکرد در نور کم را افزایش دهند.
    شایان ذکر است که انتظار می‌رود آیفون ۱۷ پرو اولین آیفون دارای فناوری فیس آیدی زیر پنل نمایشگر باشد که می‌تواند اندازه داینامیک آیلند را کاهش دهد، اما انتظار می‌رود یک بریدگی دایره‌ای برای دوربین جلو باقی بماند. آیفون ۱۷ پرو احتمالا آخرین مدل پریمیوم اپل خواهد بود که دارای بریدگی دایره‌ای برای دوربین جلو است. پس از آن انتظار می‌رود اپل از دوربین‌های زیر نمایشگر در مدل‌های پرو آیفون در سال ۲۰۲۷ استفاده کند تا ظاهری «تمام صفحه» واقعی داشته باشند.