سرمقاله

استراتژی ایران و آمریکا: تعیین سرنوشت «غزه در غزه» ‪/‬ ابوالفضل فاتح

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21860  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 18 دی 1402
    سرمربی جدید تا پایان هفته معرفی می‌شود
    جدایی گل‌محمدی؛ این بار واقعی
    گروه ورزش - باشگاه پرسپولیس در بیانیه رسمی اعلام کرد که مذاکرات برای انتخاب جانشین یحیی از امروز آغاز خواهد شد.
    در حالی که شایعات زیادی پیرامون آینده نیمکت پرسپولیس وجود دارد، اعضای هیئت‌مدیره دور هم جمع شدند و درمورد آینده نیمکت این تیم تصمیم‌گیری کردند.
    بر این اساس و در حالی که شایعات زیادی پیرامون جانشین یحیی وجود دارد، هیئت‌مدیره پرسپولیس اعلام کرد که همچنان منتظر سرمربی سرخپوشان خواهد ماند و تا فردا در این مورد صبر می‌کند.
    با این حال قرمزها همچنین تصمیم گرفتند که سرمربی بعدی از میان گزینه‌های خارجی و کارنامه‌دار انتخاب شود که به نظر می‌رسد گزینه نخست برانکو ایوانکوویچ خواهد بود.
    مصوبات هیئت‌مدیره پرسپولیس به شرح زیر است:
    * هیئت مدیره باشگاه روز شنبه با حضور همه اعضا و مدیرعامل برای تعیین وضعیت سرمربیگری تیم، تشکیل جلسه داد.
    * این نشست قرار بود فردا تشکیل شود ولی برای این که زمان از دست نرود به امروز منتقل شد.
    * در این جلسه رضا درویش گزارشی از آخرین وضعیت و نتیجه صحبت‌های خود با یحیی گل‌محمدی را به اعضا ارائه کرد.
    * درنهایت هیئت مدیره بعد از بررسی جمیع شرایط با توجه به اشراف یحیی گل‌محمدی بر مسائل فنی تیم و شرایط لیگ، بر تمایل خود برای ادامه
    * فعالیت یحیی گل‌محمدی تاکید کرد ولی با توجه به اصرار ایشان بر جدایی، تعیین تکلیف نهایی را به جلسه فردا بین مدیرعامل، گل‌محمدی و نماینده حقوقی وی موکول کرد.
    * هیئت مدیره همچنین مصوب کرد با جدایی سرمربی کنونی تیم، جانشین وی از میان گزینه‌های خارجی که دارای کارنامه قابل قبول باشد انتخاب شود.
    * به این ترتیب کاندیدا شدن هر گزینه داخلی منتفی شد.
    * هیئت مدیره اعلام کرد؛ ضمن احترام به مربیان داخلی و اذعان به شایستگی‌هایی که نزد ایشان وجود دارد، در مقطع کنونی با توجه به مجموعه مسائلی که باید در نظر گرفته شود و همچنین استفاده از مجموعه نظرات موافق و مخالف کارشناسان، حضور یک مربی خارجی دارای کارنامه موفق را برای تیم مناسب می‌داند.
    * بر این اساس از سوی باشگاه نیز مورد تاکید است که با هیچ مربی داخلی یا باشگاه‌های متبوع ایشان، مذاکره‌ای درباره سرمربیگری سرخپوشان ایران، صورت نگرفته است.
    به گزارش ایسنا، بعد از استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربی‌گری پرسپولیس، مدیران این باشگاه در تلاش بودند که او را متقاعد کنند تا به کارش ادامه دهد اما تلاش‌ها بی نتیجه بود و حالا درویش رسما اعلام کرد که گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شده است. مدیرعامل پرسپولیس همچنین اعلام کرد که این باشگاه با ۱۰ گزینه به صورت همزمان در حال مذاکره است و تا پایان هفته، جانشین گل‌محمدی معرفی خواهد شد.
    برانکو ایوانکوویچ نزدیک‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس است. از این رو نماینده باشگاه پرسپولیس دیداری با برانکو داشته تا مذاکرات ابتدایی را با این مربی کروات انجام دهد.
    پایان سکوت گل‌محمدی بعد از استعفا
    سرمربی پرسپوليس نسبت به شایعات ایجاد شده درخصوص دلایل جدایی ناگهانی‌اش واکنش نشان داد.
    یحیی گل‌محمدی بعد از دیدار مقابل مس رفسنجان با حضور در نشست خبری از پایان همکاری با این تیم خبر داد. در ادامه مدیران باشگاه مدعی شدند که به دنبال تغییر تصمیم سرمربی خود خواهند بود.
    با این حال در گفت‌وگوی کوتاه شکل‌گرفته میان یحیی گل‌محمدی و رضا درویش، سرمربی سرخ‌ها مدعی شد که فضا برای ادامه همکاری به هیچ عنوان وجود ندارد و از تصمیم قطعی خود برای پایان همکاری خبر داد تا مدیران باشگاه طی جلسه‌ای فوق‌العاده به دنبال سرمربی جدید باشند.
    نکته عجیب اما اینجا بود که رضا درویش روز گذشته و در مواجهه با خبرنگاران حاضر در محل ساختمان این باشگاه، در پاسخ به چرایی دلایل قطع همکاری یحیی گل‌محمدی مدعی شد که این مربی از شرایط روحی مناسبی برخوردار نبوده و این موضوع را دلیل جدایی‌هاش عنوان کرد.
    درویش در پاسخ به سوال خبرنگاران با این جمله واکنش نشان داد و گفت: یحیی حال و احوال خوبی برای مربیگری ندارد!
    اکنون سرمربی پرسپوليس در گفت‌وگویی با خبرنگار ما نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و پاسخ مدیرعامل این باشگاه را داده است: اتفاقا اوضاع حال و احوالم خیلی هم خوب است. از شرایط روحی خیلی خوبی هم برخوردار هستم.
    یحیی گل‌محمدی با اشاره به مشکلاتی که پیش روی باشگاه قرار داشته و بارها به آن اشاره کرده بود و تا این لحظه اقدامی برای حل آن صورت نگرفته بود گفت: شرایط برای ادامه همکاری وجود ندارد و هیچ امیدی به حل مشکلات با این شرایط وجود ندارد و این تنها دلیل آن است.
    سرمربی مستعفی پرسپوليس که از ابتدای فصل نسبت به شرایط تیم و بازیکنانش شاکی بود و بارها این موضوع را اعلام کرده بود اما در نهایت به اتفاقی که مدنظرش بود نرسید تا کاسه صبر او در فیفادی لبریز شود و پایان همکاری خود را اعلام کند. این در حالی بود که یحیی گل‌محمدی موفق شده بود با وجود مشکلاتی که به آن اشاره کرده بود با اختلاف دو امتیازی نسبت به صدر جدول کار را در نیم فصل پایان دهد و اکنون نیز به واسطه تعطیلی لیگ و درک شرایط تیم و هواداران، استعفا داد تا فرصت برای باشگاه برای تصمیم لازم در ادامه فصل را شکل دهد.
    درویش: تا آخر هفته سرمربی جدید پرسپولیس مشخص می‌شود
    مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: تا انتهای هفته وضعیت سرمربی جدید تیم مشخص خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یحیی گل‌محمدی روی تصمیم خود برای جدایی بسیار مصر بود از این رو ما با جدایی وی موافقت کردیم و با معاون حقوقی هماهنگ کردیم تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا توافق برای جدایی او حاصل شود.
    وی افزود: من نگفتم حال گل‌محمدی خوب نیست. گفتم شرایط به گونه‌ای نیست که گل‌محمدی بتواند به همکاری خود ادامه دهد. او از شرایط موجود در فوتبال ایران گله‌مند بود و گفت یک روز سقف هست یک روز سقف را برمی‌دارند، یک روز امتیاز کم می‌کنند و یک روز بر می‌گردانند. از نظر او شرایط فوتبال ایران سالم و درست نیست و آن را ورزشی نمی‌داند. او گنجینه پرسپولیس است اما با این وجود اعلام کرد نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.
    مدیرعامل پرسپولیس اظهار کرد: امروز برای ما مسجل شد که گل‌محمدی روی تصمیم خود مصر است. ما از دو روز قبل با توجه به جدایی احتمالی او ١٠ گزینه را برای جانشینی وی انتخاب کردیم و از آنها برنامه خواستیم. بعد از بررسی کمیته فنی و شرایط هر گزینه آن شخصی انتخاب خواهد شد که به تفکرات ما بخورد و بتواند پرسپولیس را به قهرمانی برساند. ان‌شاءالله تا انتهای هفته وضعیت سرمربی مشخص خواهد شد. در خصوص بازیکنان نیز باید اعلام کنم ابتدا باید سرمربی مشخص شود تا با نظر وی، بازیکنان مدنظر جذب شوند.
    درویش در واکنش به این سوال که آیا قانون سقف قرارداد در قرارداد سرمربی جدید لحاظ خواهد شد یا نه، گفت: متاسفانه همه قوانین را رد می‌کنند و مصون هستند اما پرسپولیس نه. ما تلاش می‌کنیم تا قوانین را رعایت کنیم تا باشگاه و هواداران متضرر نشوند. مربی‌ای را انتخاب می‌کنیم که توان پرداختی به او را داشته باشیم تا مشکلی رخ ندهد.
    وی درمورد مالیات برانکو ایوانکوویچ اظهار کرد: اصل پول چند ماه پیش پرداخت شده و تنها جریمه آن مانده که در تلاشیم مثل چند پرونده دیگر آن را حل کنیم و با مساعدت مسئولین بخشودگی را بگیریم.
    مدیرعامل پرسپولیس درمورد بازگشت لوکادیا نیز عنوان کرد: سوالی که به وجود می‌آید این است که ما چرا باید به سراغ بازیکنی برویم که در یکی از حساس‌ترین مقاطع فصل ما را تنها گذاشت و تیم را دچار مشکل کرد، برویم؟ اما به خواسته هواداران باز با او صحبت کردیم و چندین بار با مدیربرنامه او گفت‌وگو داشتیم که به نتیجه نرسید. در هر صورت. ما سخت به دنبال شکایت خود از او هستیم تا حق باشگاه و هواداران ضایع نشود.
    درویش در واکنش به صحبت‌های مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص خودش گفت: فعلا بهتر است او در مورد جاعلان که دوستان او هستند صحبت کند. این حرف‌ها فقط حاشیه است و ما به آن توجه نمی‌کنیم.