صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2227  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 05 دی 1401
    تجربه رانندگی با کیا EV6 GT مدل ۲۰۲۳؛ عملکرد در حد لامبورگینی اوروس با ۶۱ هزار دلار!
    هاچبک تمام الکتریکی کیا EV6 GT، ابعادی مشابه کراس‌اور دارد؛ اما شتاب‌گیری مشابه لامبورگینی اوروس ارائه می‌کند. این خودرو با قیمت ۶۱ هزار دلار فروخته می‌شود. هم‌اکنون نوبت به تست و بررسی نسخه پرچم‌دار خانواده یعنی کیا EV6 GT مدل ۲۰۲۳ رسیده است. برخلاف باقی مدل‌های این خودرو، GT دارای دو پیشرانه برقی است و قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۳۸ نیوتون متری را ارائه می‌کند. قبلاً درباره طراحی جنجالی این خودرو سخن گفته شده و احتمالاً نسخه GT نیز حس مشابهی را ایجاد خواهد کرد. در واقع نبود تفاوت‌های اساسی بین مدل‌های مختلف EV6 شاید باعث شود برخی افراد به سراغ نسخه‌های ارزان‌تر بروند.
    درست همانند سایر مدل‌ها، GT از جلوپنجره عملکردی، ارتفاع نسبتاً زیاد از سطح زمین و خطوط بدنه تیره استفاده می‌کند. چراغ‌های جلو و عقب سه‌بعدی از نظر ما طراحی زیبایی دارند و اسپویلر روی سقف نیز یکی از ویژگی‌های جالب خودرو به شمار می‌رود؛ اما بازهم در تعجبیم که چرا کیا مدل GT را بیش از پیش متمایز نکرده است. جدای از نشان کوچک GT در عقب، کالیپرهای ترمز سبز باعث تمایز این مدل می‌شوند. همچنین نام GT هم می‌تواند با تریم دیگر یعنی GT-Line اشتباه گرفته شود.
    همین داستان درباره داخل کابین نیز قرار است. برخی تغییرات قابل‌توجه برای مدل GT وجود دارند که در کلیت تغییرات مثبتی به شمار می‌روند. کیا دوخت سبز احساس‌برانگیز را به کابین اضافه کرده و دکمه سبز GT نیز روی فرمان دیده می‌شود. البته که کیا EV6 GT جدید هیچ‌یک از نقاط قوت مدل‌های استاندارد را از دست نداده و برای مثال فضای سر بسیار خوب بوده و در عقب نیز بد نیست. رانندگان قدبلند شاید در صندلی‌های عقب کمی به تقلا بیفتند اما در بخش جلو هیچ مشکلی نخواهند داشت. فضای بار نیز بسیار خوب است و پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها خواهد بود.
    تنها نقطه‌ضعف مدل GT را می‌توان وضعیت صندلی جلو دانست. ما بالشتک‌های بیشتر و شکل کلی صندلی‌های جلو را دوست داریم اما نمی‌دانیم که چه تعداد از رانندگان به دنبال حضور در پیست خواهند بود تا عملکرد این صندلی‌ها را تست کنند. از نظر تکنولوژی نیز می‌توان به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد. هدآپ دیسپلی نیز از تکنولوژی واقعیت افزوده سود می‌برد. آنچه باعث تمایز بیشتر EV6 GT می‌شود حالت‌های رانندگی پنج‌گانه آن است.
    حالت پیش‌فرض رانندگان با نام نرمال شناخته می‌شود. در این حالت قدرت خودرو برابر با ۴۲۹ اسب بخار است اما در صورت انتخاب حالت اکو خروجی به ۲۸۶ اسب بخار کاهش خواهد یافت. در حالت اسپرت قدرت دوباره به حالت نرمال بازمی‌گردد اما فرمان و سیستم تعلیق کمی سفت تر می‌شوند. با فشار دکمه سبزرنگ GT قدرت به ۵۷۶ اسب بخار می‌رسد و فرمان و سیستم تعلیق سفت تر می‌شوند. در این حالت تنظیمات مخصوص دیفرانسیل لغزش محدود و کنترل پایداری الکترونیکی پدیدار خواهد شد. نهایتاً به حالت رانندگی من می‌رسیم که مالکان می‌توانند تنظیمات شخصی خود را اعمال کنند.