سرمقاله

شرایط مبهم، وضعیت شکننده / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22516  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 30 دی 1402
    تاکید صریح رئیسی به مدیران دماوند و فیروزکوه
    منتظر دستور از تهران نباشید
    گروه سیاسی - رئیس جمهوری در دستوراتی صریح به مدیران شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه ضرب الاجل یک ساله برای پایان رکود ۱۸ ساله پروژه سد نم‌رود صادر و تصریح کرد: مدیران برای حل مشکلات مردم منتظر دستور از تهران نباشند و اگر تحول خواه و مردمی نیستند، کنار بروند.
    رئیس جمهوری روز پنجشنبه در سیزدهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی در بدو ورود به فیروزکوه از پروژه نیمه تمامی بازدید کرد که از عمر آن ۱۸ سال گذشته و همچنان در رکود به سر می برد. رئیسی در همین راستا در بدو ورود به شهرستان فیروزکوه از سد نم‌رود بازدید کرد، سدی که پروژه کلان آن در سال ۱۳۸۴ افتتاح شده است.
    رئیس جمهوری در این بازدید با تاکید بر اینکه «نهضت به سامان رساندن پروژه های نیمه تمام در دستور کار دولت است» ضرب الاجل یک ساله برای اتمام این پروژه ۱۸ ساله برای مسئولان استانی تعیین کرد.
    عتاب و خطاب رئیس جمهوری به مدیران استانی در نم‌رود پایان نیافت، رئیس جمهوری در جمع اقشار مختلف مردم فیروزکوه خطاب به مدیران استان گفت «اگر مدیری روحیه تحول خواهی و جهادی و مردمی ندارد، حتما کنار گذاشته شده و کار به یک جوان و نیروی تحول گرا واگذار شود.»
    رئیس جمهوری خطاب به مدیرانی که حل مشکلات مردم را منوط به صدور دستور از تهران می کردند نیز گفت« شان من و شما نوکری برای مردم است، چرا گره ای را که می‌توان با سهولت باز کرد منتظرید تا تهران به شما بگویند.»
    رئیس جمهوری همچنین به مدیران استانی دستور داد بدون اغماض با افراد متصل به قدرت که دست به تخریب محیط زیست می‌زنند برخورد کنند و گفت «این موضوع قابل تحمل نیست کسی که به قدرت یا دستگاه اداری متصل باشد، محیط زیست و طبیعت و زندگی مردم را تخریب کند.»
    رئیسی ابتدای سخنرانی‌ خود در شورای عالی اداری شهرستان دماوند را با توصیه اخلاقی به مدیران آغاز کرد و گفت «در فرهنگ مدیریت دینی سخنی داریم که بالاترین سخن است ،باید مردم را دوست داشت، باید به مردم عشق داشت».
    رئیس جمهوری در جمع مدیران شهرستان دماوند و فیروزکوه از بروکراسی پیچیده اداری نیز انتقاد کرد و تاخیر در بهره برداری از پروژه های را «خسارت‌بار» خواند.
    رئیسی خطاب به مدیران شهرستان تاکید کرد که «هم اخلاق عمومی و هم اخلاق حرفه ای را رعایت کنند» و صریحا تذکر داد که«وقتی کسی سابقه کار یا مدرک تحصیلی بالاتری دارد اما می‌بیند فردی که جدید آمده همه پله های ترقی را طی کرده است، اینها در ذهن مردم می ماند بنابراین نباید اجازه داد این اتفاقات رخ دهد.»
    رئیسی در تذکراتی جدی به مدیران تاکید کرد که«به زیرمجموعه هایتان کنترل داشته باشید؛ اینکه این فرد سابقه خوبی دارد و تا حالا خطایی نداشته است، دلیل موجهی برای کنترل نکردن نیست.»
    سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع قشرهای مختلف مردم فیروزکوه گفت: سرکشی دولت به شهرستان ها و طرح ها برای بهره برداری و افتتاح نیست بلکه برای بررسی مشکلات پروژه‌های متوقف شده و نیمه تمام است.نهضت به سامان رساندن پروژه های نیمه تمام در دستور کار دولت است.ساماندهی طرح ها برای دولت مهم است.سد نم‌رود باید سریعا مشکلاتش مرتفع شود تا آبگیری کامل از سد انجام شود و منافع آن شامل مردم شود، کار این سد از سال ۸۴ آغاز شده و نباید تا الان طول می کشید اکنون دولت با بررسی‌های کارشناسی مقرر کرد حداکثر تا یک سال دیگر این سد کارهایش انجام‌گیرد و مردم از منافع این سد بهره گیرند.
    رئیسی ادامه داد: کشاورزی در فیروزکوه از موضوعات دارای اهمیت است و باید برای آن سرمایه گذاری کرد و این سرمایه‌گذاری ایجاب می‌کند محصول با کیفیت ایجاد شود و کشاورز نباید دغدغه فروش و تبدیل محصول کشاورزی و آب را داشته باشد.بنای دولت حمایت از دامداری و کشاورزی است که زمینه خوبی در این شهرستان وجود دارد.
    رئیسی گفت: همیشه به همکارانم در دولت و استان‌ها گفته‌ام که اگر مدیری روحیه تحول خواهی و جهادی و مردمی بودن ندارد، حتما کنار گذاشته شده و کار به یک جوان و نیروی تحول گرا واگذار شود.
    وی ادامه داد: به مردم و به ویژه جوانان عزیز می گویم که آینده بسیار روشنی پیش رو داریم؛ خداوند به این کشور ظرفیت‌های مادی و معنوی زیادی داده است؛ فقط باید درست اندیشید و از این ظرفیت با بهترین روش بهره‌برداری کرد. هم ذخایر مادی داریم و هم معنوی به ویژه جوانان برومند با اراده‌ای که در میدان های مختلفی توانسته اند منشأ تحول باشند.
    رئیس جمهوری خطاب به مدیران و مسئولان گفت: شان من و شما نوکری برای مردم است و باید خدمتگزار مخلص برای مردم باشیم چرا که می توان گره را سریع باز کرد.چرا گره ای را که می‌توان با سهولت باز کرد منتظرید تا تهران به شما بگوید، ارتباط ستادی لازم است ولی نباید موجب کندی کار شود.
    رئیسی با بیان اینکه بروکراسی اداری از مسائلی که باید با آن‌مبارزه‌کرد، ادامه داد: باید بر فرایند کار و گردش امور نظارت شود تا معطلی در ادارات را شاهد نباشیم زیرا موجب ناامیدی است. ایجاد امید در دل مردم از وظایف همگان است.
    رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در اجتماع اقشار مختلف مردم شهرستان دماوند گفت: ساخت و سازهای مخرب برای طبیعت ولو از ناحیه افراد متصل به قدرت باشند یا حتی خود دستگاه های اداری باشد را غیر مجاز می دانیم و معتقدم با کسانی که به قدرت اتصال دارند بدون اغماض برخورد شود.
    رئیسی تصریح کرد: این موضوع قابل تحمل نیست کسی که به قدرت متصل باشد یا دستگاه اداری باشد، محیط زیست و طبیعت و زندگی مردم را تخریب کند.
    وی ادامه داد: توسعه در شهرستان دماوند پذیرفتنی است اما باید منطبق با قوانین و زیرساخت ها و توجه به حریم شهر و روستا و جاده و رودخانه باشد، بنابراین برای توسعه جمعیت باید در قوانین شهرسازی بازنگری شود؛ یکی از مواردی که حتما اجرا می شود بازنگری در ساخت و ساز منطقه شمال شرق استان تهران است.