سرمقاله

شرایط مبهم، وضعیت شکننده / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22545  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 30 دی 1402
    هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری از مردم با پیش‌بینی آینده و طلسم و ...
    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان از طریق فال‌گیری و پیش‌بینی آینده و طرح مواردی نظیر رفع مشکلات خانوادگی و زناشویی، طلسم بچه دار شدن، دستیابی به ثروت و ... هشدار داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ عبداله چولکی در این‌باره گفت: با توجه به اینکه رمالی و فالگیری یکی از شگردهای کلاهبرداری است و این افراد از این طریق اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، لازم است که مردم آگاهی خود را در برابر این افراد افزایش دهند و فریب آنان را نخوردند.
    وی ادامه داد:‌ رمالی و فالگیری از جمله جرایمی است که فرد با شگردهای متقلبانه مدعی پیش‌گویی آینده می‌شود، این افراد دارای فن بیان خوبی بوده و خود را فردی متبحر و کارآمد قلمداد می‌کنند و از این طریق سعی در فریب مردم دارند. این افراد فرصت طلب با تبلیغات گسترده تحت عنوان رفع مشکلات خانوادگی و زناشویی، طلسم بچه دار شدن، دستیابی به ثروت و ... افراد را به گرفتن فال ترغیب کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.
    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: این کلاهبرداران با ارائه یک شماره حساب که اغلب متعلق به افراد غیر است، از قربانیان می‌خواهند پول را به حساب اعلامی واریز کنند تا نسخه رمالی و فالگیری را دریافت کنند. افرادی که اقدام به رمالی و فالگیری می کنند، به دنبال کسب منافع مالی خود هستند و با دادن اطلاعات کلی به شهروندان از شرایط و دغدغه‌های فکری و روانی آنان سوء‌استفاده و به بهانه‌های مشاوره و ... مبالغی را دریافت می‌کنند.
    وی از شهروندان خواست که به هیچ عنوان به افراد ناشناسی که تحت عنوان رمال و فالگیر فعالیت دارند اعتماد نکنند و گفت: مردم نباید به حرف های کاذب این کلاهبرداران اعتماد کنند و به ‌هیچ ‌عنوان اطلاعات شخصی و مهم خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.
    چولکی با بیان اینکه نباید به تبلیغات مشکوکی که با ترفندهای اغواکننده کاربران را جذب می‌کنند اهمیتی داده شود، گفت: شهروندان باید برای رفع مشکلات خود به متخصصان معتبر مراجعه کنند و در فضای مجازی که بعضاً محل فعالیت اینگونه افراد است به دنبال حل مشکلات شخصی و خانوادگی خود نباشند.