سرمقاله

شرایط مبهم، وضعیت شکننده / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22555  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 30 دی 1402
    توان پشتیبانی تولید چهار میلیون بشكه نفت
    از سوی ملی حفاری در صورت تحقق نوسازی و بازسازی ناوگان حفاری
    حمیدرضا گلپایگانی با اشاره به تجربه عملیاتی شركت ملی حفاری ایران در میادین مختلف نفت و گاز کشور گفت در صورت تحقق نوسازی و بازسازی ناوگان حفاری این شرکت قادر به پشتیبانی صنعت نفت برای تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت است. وی در این ارتباط زمان مورد نیاز برای بازسازی ناوگان حفاری را سه سال اعلام کرد و با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی توضیح داد: طی سه سال گذشته براساس سیاست‌های حمایتی وزارت نفت تعداد دکل‌های فعال شرکت ملی حفاری ایران از ۵۵ دکل به ۶۳ دکل افزایش یافت که این مهم حاصل توجه ویژه دولت به ناوگان عملیاتی این شرکت است. گلپایگانی ساخت 70 درصد از قطعات مورد نیاز دستگاه های حفاری توسط سازندگان داخلی و شركت های دانش بنیان را از دیگر دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران در طول فعالیت دولت سیزدهم دانست . گلپایگانی خاطرنشان کرد: بیشترین ارتباط با دانشگاه‌ها در شرکت ملی حفاری ایران انجام شده و اخیرا با دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه های شیراز، بوشهر، نفت شاهرود ، دانشگاه تهران، جهاد دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان تفاهمنامه و قرارداد منعقد شده است. وی در ادامه توجه دولت به این شركت را مهم عنوان كرد و خواستار ورود جدی وزارت اقتصاد در مسأله اصل ۴۴ شد.
    مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در خصوص عملکرد شرکت گفت: متراژ حفاری چاه های نفت و گاز در سال گذشته توسط این شرکت بیش از ۶۷ هزار متر بوده و طی سه سال گذشته بهره‌وری شرکت از ۵۸ درصد به ۶۸ درصد افزایش یافته است و با برنامه ریزی كارشناسی و اقدامات عملیاتی درصورت نوسازی و بازسازی كلیه ناوگان حفاری در تلاش هستیم میزان بهره وری طی دوره زمانی مشخص به ٩٥ درصد برسد .