سرمقاله

جلوگیری از فرار مالیاتی یا افزایش مالیات؟ / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 23188  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 10 بهمن 1402
    تهدید اتحادیه اروپا علیه مجارستان به خاطر اوکراین
    همزمان با تردیدها از مخالفت مجارستان با کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین، بروکسل تهدید کرد در صورتی که بوداپست کمک به کی‌یف را وتو کند، به اقتصاد مجارستان ضربه خواهد زد. به گزارش ایرنا از دیلی‌میل، اتحادیه اروپا در چارچوب یک طرح برنامه‌ریزی‌ شده توسط بروکسل که نشان‌ دهنده تشدید تنش میان این بلوک و مجارستان است، دولت این کشور را تهدید کرد که در صورتی که بوداپست ارسال کمک‌های جدید به اوکراین را در نشست این هفته وتو کند، اقتصاد این کشور قربانی خواهد بود.
    بروکسل در این طرح نقاط ضعف اقتصاد مجارستان را نشانه گرفته و اعلام کرده است با تضعیف پول این کشور از طریق از بین بردن اعتماد سرمایه‌گذاری خارجی، روند رشد و اشتغال در این کشور را فلج خواهد کرد.
    مجارستان از جمله کشورهای مخالف با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین است و ویکتور اوربان نخست‌ وزیر این کشور تا به حال چند بار این کمک مالی را وتو کرده است.
    اوربان طی ۱۳ سال گذشته تنش‌های متعددی با اتحادیه اروپا داشته و در حال حاضر منتقد حمایت‌های این بلوک از کی‌یف است.
    در سندی که به این منظور توسط بروکسل تنظیم شده، آمده است «درصورتی که نشست اول فوریه (۱۲ بهمن) به نتیجه نرسد، سران دولت‌های اروپایی رای خود مبنی‌ بر امتناع از ارائه بودجه تخصیصی مجارستان به‌دلیل رفتار غیرسازنده این کشور را علنی خواهند کرد».
    این در حالی است که بلومبرگ به تازگی در گزارشی نوشت: مجارستان از مخالفت خود با ایجاد یک صندوق کمک نظامی با بودجه سالانه ۵۰ میلیارد یورو برای اوکراین دست خواهد کشید و راه را برای دستیابی به توافقی که هدف آن نوسازی مکانیسم دفاعی اوکراین از طریق تامین پایدار تسلیحات به کی‌یف است هموار خواهد کرد.
    بر اساس مکانیزم فعلی اتحادیه اروپا، این اتحادیه بهای تسلیحات ارسالی از سوی کشورهای عضو به اوکراین را به آن‌ها پرداخت می‌کند اما در صورت تصویب صندوق کمک نظامی با بودجه سالانه ۵ میلیارد یورو، روند این بازپرداخت‌ها تسهیل شده و همین مساله به تداوم بیشتر کمک‌های نظامی به اوکراین خواهد انجامید.