سرمقاله

نیاز به تدبیر جدید در سیاست نه جنگ نه مذاکره ‪/‬ ابوالفضل فاتح

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 23609  |  صفحه ۸ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 17 بهمن 1402
    نماینده مردم سمیرم در مجلس:
    مسئولان از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حمایت بیشتری کنند
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عملکرد خوبی دارند اما باید حمایت بیشتری از این بانک‌ شود، زیرا وام‌های قرض‌الحسنه حلال مشکلات اقشار کم درآمد هستند.
    «اصغر سلیمی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی و اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه درباره اهمیت صندوق‌های قرض‌الحسنه، اظهار داشت: این صندوق‌ها در معیشت مردم به ویژه نیازمندان، تأثیر به سزایی دارند، به ویژه وقتی که بانک‌های ما سودهای آن‌چنانی از مردم دریافت می‌کنند. قرض‌الحسنه‌ها روزنه امید قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند.
    نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که تحت نظر بانک مرکزی قرار دارند، قابل اعتمادتر هستند.
    وی بیان کرد: زمانی برخی از صندوق‌های قرض‌الحسنه به صورت خودجوش تأسیس شده بودند و در ادامه دچار مشکل شدند که هم برای خودشان و هم برای افرادی که حساب پس‌انداز باز کرده بودند، مشکلاتی به وجود آوردند.
    «سلیمی» گفت: ما انتظار داریم بانک‌هایی که در حال فعالیت هستند، بخشی از اعتبارات خود را به صورت قرض‌الحسنه در اختیار مردم به خصوص قشر کم درآمد جامعه قرار دهند. ما معتقد به بانکداری اسلامی هستیم و یکی از شاخص‌های بانکداری اسلامی بحث قرض‌الحسنه است. ضمن اینکه در روایات و احادیث اسلامی نیز به صورت مکرر نسبت به آن تأکید شده است.
    وی عنوان کرد: با توجه به درخواست‌های فراوان از سوی مردم برای دریافت وام‌های قرض‌الحسنه، متأسفانه بانک‌ها کمتر چنین وام‌هایی را پرداخت می‌کنند. بانک‌ها بیشتر به پرداخت وام با سودهای بالا تمایل دارند.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بسیاری از اقشار جامعه کم درآمد هستند که حتی برای گذران زندگی روزمره خود به سمت دریافت وام می‌روند اما آیا چنین فردی می‌تواند وام با سود مثلا ۲۱درصد بگیرد؟ وام‌های ازدواج و مسکن و تحصیل که جای خود دارد. بنابراین باید علاوه بر صندوق‌های قرض‌الحسنه، بانک‌ها نیز به سمت پرداخت وام‌های کوچک ۴۰ و ۵۰میلیون تومانی با بهره‌های بسیار اندک حرکت کنند.
    «سلیمی» تصریح کرد: انتظار داریم بانک‌ها بخش قابل توجهی از منابع خود را به وام‌های قرض‌الحسنه اختصاص دهند و بدین‌وسیله مشکلات اقشار مختلف جامعه را برطرف کنند.
     وی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عملکرد خوبی دارند اما باید حمایت بیشتری از این بانک‌ شود، زیرا وام‌های قرض‌الحسنه حلال مشکلات اقشار کم درآمد هستند.
    نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، یادآورد شد: باید خدمات بانک‌های قرض‌الحسنه به صورت غیرحضوری و آنلاین به مشتریان ارائه شود تا از زمان مراجعات و ترافیک و ترددهای مردم کاسته شود و نقل‌ و انتقالات بانکی با سرعت بیشتر و کم‌ترین هزینه انجام شود.