سرمقاله

نیاز به تدبیر جدید در سیاست نه جنگ نه مذاکره ‪/‬ ابوالفضل فاتح

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 23628  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 17 بهمن 1402
    دولت قزاقستان استعفا کرد
    دفتر ریاست جمهوری قزاقستان دوشنبه از استعفای دولت این کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری کازینفورم اعلام کرد که قاسم ژومارت توکایف رئیس‌ جمهوری قزاقستان استعفای دولت این کشور را پذیرفت. طبق بند ۷۰ قانون اساسی این کشور توکایف تصمیم به پذیرش استعفای دولت گرفت.
    بر اساس فرمان توکایف علیخان اسماعیلوف دیگر نخست وزیر قزاقستان نیست و وظایف وی به طور موقت به رومن واسیلیویچ اسکلیار واگذار شد.
    اعضای دولت جمهوری قزاقستان نیز تا تصویب ترکیب جدید دولت به انجام وظایف خود ادامه می‌دهند.
    به گزارش ولاست قزاقستان، علیخان اسماعلیوف کمی بیش از دو سال نخست وزیر قزاقستان بود. در آغاز سال ۲۰۲۲، به دلیل ناآرامی های ژانویه، قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، دولت عسکر مامین را برکنار و علیخان اسماعیلوف را جایگزین وی کرد.
    قرار است در ۷ فوریه (‌۱۸ بهمن) نشست دولت قزاقستان با حضور رئیس جمهوری برگزار شود. در این جلسه، کابینه وزیران باید گزارشی از کارهای انجام شده در سال ۲۰۲۳ ارائه دهد.
    نشریه اینترنتی دیپلمات چند روز پیش گزارش داده بود که دولت قزاقستان به علت واکنش ضعیف به زلزله ۵ ریشتری که ماه گذشته (اوایل بهمن) در این کشور آمد، هدف انتقاد هستند.
    پیش از این نیز دولت قزاقستان به علت وقوع یک آتش سوزی در معدن کوستنکو در استان قراغندی در اواخر ماه اکتبرکه منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به ۲۵۰ نفر شده بود، تحت فشار و انتقاد بود.