سرمقاله

تکثر، محیط زیست و آینده ایرانی ‪/‬ میثم‌قهوه چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نگاهی به خدمات و فعالیت‌های شبکه گستران یاقوت سرخ؛ برند خوش‌سابقه حوزه IT
  • نکته‌هایی که در سفر به دهلی هیچ‌کس به شما نمی‌گوید
  • چربی سوزی دو برابر با دستگاه های ورزشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 23869  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 24 بهمن 1402
    تعداد شهدای غزه به 28340 نفر رسید
    دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز گذشته (۲۳ بهمن) در ۱۲۹ روز از جنگ در این باریکه، از افزایش تعداد شهدا به ۲۸۶۴۰ نفر خبر داد. به گزارش فارس به نقل از الجزیره، به گفته او همچنین ۶۷۹۸۴ نفر نیز زخمی شده‌اند و هزاران پیکر شهدا نیز همچنان زیر آوار‌ ساختمان‌ها مانده و امکان دسترسی نیروهای امدادی به آن‌ها وجود ندارد.
    به گفته دکتر اشرف القدره، رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته دست به ۱۹ جنایت دیگر علیه غیرنظامیان زده که طی آن ۱۶۴ نفر شهید و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
    این مقام بهداشتی غزه همچنین از حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به شهر رفح در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت که پیکر بسیاری از شهدا زیر آوار مانده و نیروهای امدادی در تلاش برای بیرون کشیدن آنها هستند.
    او گفت که قربانیان حملات شب گذشته تا بامداد امروز در رفح فراتر از توان بیمارستان‌ها است و کادر پزشکی مجبور شده‌اند راهروی بیمارستان‌ها را برای مداوای زخمی‌ها فرش کنند. به گفته او ۶۷ شهید تاکنون به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و نیروهای امدادی همچنان در حال بیرون کشیدن پیکر شهدا از زیر آوار ساختمان‌ها هستند.
    شرف القدره با هشدار در خصوص حمله زمینی به رفح در حالیکه ۱.۴ میلیون نفر از مردم غزه به آن‌جا پناه برده‌اند، گفت که حملات دیشب به طور عمده منازل و مساجد را هدف قرار داد که موجب افزایش قربانیان شده است.
    سخنگوی وزارت بهداشت غزه درخصوص ادامه محاصره بیمارستان «ناصر» نیز گفت که تک تیراندازهای اسرائیل در اطراف بیمارستان کمین کرده و هر کسی که در حیاط بیمارستان حرکت کند را هدف قرار می‌دهند، به طوریکه تاکنون ۷ شهروند و ۱۴ نفر از کادر امدادی و درمانی در حیاط بیمارستان به شهادت رسیده‌اند.
    سازمان پزشکان بدون مرز نیز روز گذشته در بیانیه‌ای با اشاره به حملات شدید بامداد امروز به رفح گفت که هیچ منطقه امنی در غزه باقی نمانده است و مردم غزه که به این شهر گریخته‌اند دیگر هیچ گزینه‌ای ندارند.