سرمقاله

کمیته حقیقت یاب گنگره آمریکا و ترامپ ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2394  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 10 دی 1401
    سازمان هواشناسی هشدار داد که از تردد غیرضروری خودداری کنید
    افزایش آلودگی هوای تهران و کرج
    سازمان هواشناسی کشور با هشدار نسبت به پایداری جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از امروز (۹ دی ماه) در تهران و کرج، کاهش تردد خودروها و پرهیز از تردد غیرضروری را توصیه کرد. به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی و با اشاره به پایداری جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از روز جمعه (۹ دی‌ماه) تا روز یک‌شنبه (۱۱ دی‌ماه) از سکون هوا و کاهش کیفیت هوا در تهران و کرج خبر داد.از این رو افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی می‌شود.
    بر همین اساس سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه کرده است.
    هم چنین رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که طی پنج روز آینده در شهرهای صنعتی کرج، تهران، اصفهان، اراک و تبریز پایداری نسبی هوا سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۹ دی‌ماه) در استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد.وی با بیان اینکه شنبه (۱۰ دی‌ماه) در ارتفاعات زاگرس جنوبی و جنوب استان فارس افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد، گفت: طی پنج روز آینده در شهرهای صنعتی کرج، تهران، اصفهان، اراک و تبریز پایداری نسبی هوا سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و ۱۳ دی‌ماه) در برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد شدید دور از انتظار نیست. همچنین امروز دریای عمان و دریای خزر مواج است. ضیائیان درباره وضعیت جوی استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران شنبه (۱۰ دی‌ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۱۱ دی‌ماه) صاف و غبارآلود در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.