صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 23966  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 26 بهمن 1402
    «ابتکار» گزارش می‌دهد
    اقدام خرابکارانه در خط لوله سراسری گاز
    گروه سیاسی - به دنبال انفجار در خط لوله گاز سراسری در بروجن چهارمحال و بختیاری که به گفته مسئولان، بر اثر یک خرابکاری رخ داده، روز گذشته گاز صنایع و ادارات چند استان قطع شد.
    سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: حوالی ساعت یک بامداد چهارشنبه در اثر قدامات خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری اتفاق افتاد. عقلی در ادامه گفت: در حال حاضر آتش سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است و امیدواریم که در سریعترین زمان ممکن خط لوله تعمیر شده و به سرویس باز گردد.
    او گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند.  
    او همچنین گفت: آتش‌سوزی مهار شده و عملیات بازسازی خط لوله و بازگرداندن آن به سرویس در سریعترین زمان ممکن در دستور کار است، همچنین برای روستا‌های اطراف خط لوله که دچار قطعی گاز شده‌اند سوخت جایگزین و LPG به حد کافی تامین شده است لذا مردم نگرانی از بابت قطع گاز نداشته باشند.
     به گزارش انتخاب، شفتاح کرمی، فرماندار بروجن هم درباره انفجار در خط سراسری انتقال گاز گفت: این خط لوله گاز که جزء خطوط سراسری گاز کشور است، در منطقه گردنه حلوایی دچار حریق و انفجار شد و در محدوده گردنه حلوایی شهرستان بروجن موجب رعب و وحشت مردم شهر‌های بروجن، بلداجی و گندمان شد، به طوری که مردم منازل مسکونی خود را ترک کردند و به خیابان‌ها آمدند. 
    علاوه بر این، امروز صبح نیز دومین حادثه گازی رخ داد  و خطوط انتقال گاز در اطراف منطقه خرم‌بید در استان فارس منفجر شد.  اسماعیل قزلسفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از انفجار در خطوط انتقال گاز در اطراف منطقه خرم‌بید این استان خبر داد و گفت: بررسیها حاکی از آن است که این حادثه یک خرابکاری بوده است. 
    واکنش وزیر نفت به اقدام خرابکارانه در خط لوله گاز
    در همین رابطه وزیر نفت با اشاره به انفجارهای روز چهارشنبه در دو خط لوله گاز گفت: قول می‌دهیم تا غروب امروز همه این خطوط بازسازی و تعمیر شوند و در مدار تولید قرار بگیرند.
    جواد اوجی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجار دو خط لوله از بامداد دیشب تا امروز گفت: دیشب حدود ساعت یک بامداد توسط عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی برای خطوط انتقال گاز شبکه‌های سراسری ما در دو سه منطقه انفجار صورت گرفت و از همان ساعات اولیه همکارانمان در شرکت ملی گاز پای کار بودند، از قبل هم روی همه تاسیسات نفتی و گازی خود آمادگی داشتیم؛ چون می‌دانستیم این‌ها با اتفاقاتی که در منطقه افتاده و این راهپیمایی عظیمی که مردم در ایام ۲۲ بهمن داشتند، این‌ها تلاش می‌کنند برای مردم چالش درست کنند.
    در ساعات اولیه بامداد که انفجار خطوط گاز شبکه سراسری ما در چند نقطه رخ داد، به حول قوه الهی با آمادگی که از قبل داشتیم آرایش شبکه را تغییر دادیم و تیم‌های عملیاتی ما سریع در همان ساعات اولیه در منطقه حضور پیدا کردند.
    وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه خسارات جانی نداشته است، گفت: همکاران از همان بامداد مشغول هستند خوشبختانه یکی از اهدافی که دشمن دنبال می‌کرد قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور بود که این اتفاق نخواهد افتاد و با تلاش و پیگیری همکاران ما و نیروهای عملیاتی ما از قبل هم روی همه تاسیسات نفتی و گازی آماده‌باش بودیم.
    وزیر نفت خاطرنشان کرد:‌ ان‌شا‌الله تا این لحظه هم به جز تعدادی روستا که نزدیک به خطوط انتقال بودند و گازشان قطع شده است قطعی نداشتیم که همکاران ما قول دادند تا قبل از ظهر آنها هم وصل شوند قول می‌دهیم تا غروب امروز همه این خطوط بازسازی و تعمیر شوند و در مدار تولید قرار بگیرند، بنابراین با تلاش همکاران جای نگرانی برای مردم عزیز نیست.
    وی یادآور شد: اگر یادتان باشد ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ هم همین اتفاقات رقم خورد ۴ خط از شبکه سراسری ما را زدند‌، آن زمان هم من  مدیرعامل شرکت گاز بودم با تلاش همکاران نگذاشتیم برای گاز هیچ شهر و روستایی مشکلی پیش بیاید.
    در همین رابطه نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انفجار در خط لوله گاز در استان فارس را، اقدامی کور خواند و گفت: دشمنان می‌خواهند انتقام ناتوانی‌شان را از مردم ایران بگیرند.
    ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اقدام خرابکارانه و انفجار در خط لوله گاز بروجن گفت: این اقدام کوری است که جریان‌ها و گروه‌های وابسته به ضد انقلاب انجام دادند اما قطعا هیچ اثری بر روی مسائل اقتصادی و امنیتی ما ندارد.
    وی اضافه کرد: این اقدام خرابکارانه و کور توسط افرادی که تنها شعار  حمایت از مردم می‌دهند اما با اقداماتشان به دنبال قطع ارائه خدمات‌رسانی به مردم و آسیب‌رسانی هستند تا جایی که می‌خواهند گاز مردم را قطع کنند تا مشکلاتی برای مردم به وجود آید.
    نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمنان ما علی‌رغم ادعایشان که برای مردم کار می‌کنند، علیه مردم اقداماتی را انجام می‌دهند که در نهایت هم اقدام کوری بوده و خدشه‌ای به تاسیسات ما وارد نکرده است و البته که اثری هم ندارد. تنها کاری علیه مردم در فصل سرد سال بوده که خدمات‌رسانی و گازرسانی را مختل کنند چون آنها نمی‌خواهند مردم ما در آسایش و رفاه باشند.
    عزیزی مجددا در پایان گفت که دشمنان ما به خاطر ناتوانی‌شان به دنبال انتقام از مردم هستند که هیچ وقت موفق نشده و در آینده هم موفق نخواهند شد.