سرمقاله

موقعیت شناسی اصلاح طلبان درپسایازدهم اسفند! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 24100  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 28 بهمن 1402
    کتاب «زندگی و مرگ صدام» به کتابفروشی‌ها آمد
    کتاب «زندگی و مرگ صدام» نوشته محمد سرابی توسط انتشارات روزنه‌کار منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «زندگی و مرگ صدام» نوشته محمد سرابی به تازگی توسط انتشارات روزنه‌کار منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب زندگی و زمانه دیکتاتور نظامی عراق در قالب زندگینامه صدام حسین است.
    محمد سرابی نویسنده این‌کتاب، روزنامه‌نگار است و پیش از این زندگی‌نامه بنیان‌گذار القاعده را با نام «اسامه بن لادن افسانه یا واقعیت» و دو کتاب داستانی «ماهی طوطی و شیاطین میان‌رودان» و «خواب‌های کرم ابریشم» را منتشر کرده است.
    صدام حسین تکریتی حدود ۴ دهه قدرت کامل را در عراق دست داشت و در این مدت جنگ‌های متعدد داخلی و خارجی به راه انداخت که باعث خسارت‌های فراوانی به مردم عراق و کشورهای اطراف شد. او که بارها از حمایت مستقیم تسلیحاتی و سیاسی غرب برخوردار بود؛ پس از دوران طولانی تحریم و انزوا، در حمله نظامی آمریکا و متحدانش شکست خورد و در کشور خود اعدام شد.
    این‌کتاب با روایتی از روستای محل تولد صدام شروع می‌شود و در ادامه به تاریخ عراق از دوران باستان، امپراطوری عثمانی، جنگ‌های جهانی و تحولات قرن بیستم می‌پردازد. در فصل‌های بعدی نحوه شکل‌گیری ملی‌گرایی عربی، حزب بعث و سران آن مانند قاسم، عارف و بکر می‌پردازد و رشد صدام در این تشکیلات را نشان می‌دهد. فصل‌های دیگر کتاب شامل تجاوز به خاک ایران، اشغال کویت، جنگ با آمریکایی‌ها، تحریم‌ها و سرانجام حمله نهایی غرب و دستگیری و اعدام صدام است.