سرمقاله

علت حمایت سران کشورهای غربی و عربی از اسرائیل / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 24110  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 29 بهمن 1402
    سامانه موشکی «آرمان» در کمتر از ۳ دقیقه آماده عملیات می‌شود
    رونمایی از سامانه‌های پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش»
    گروه سیاسی- سامانه پدافند هوایی برد بلند «آرمان» به همراه سامانه پدافند هوایی برد کوتاه «آذرخش» رونمایی شد.
    شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - سامانه پدافند هوایی برد بلند «شهید آرمان علی‌وردی» به همراه سامانه پدافند هوایی برد کوتاه «آذرخش» رونمایی شد.
    سامانه موشکی آرمان، توان تقابل همزمان با ۶ هدف را در فاصله های ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتر دارد و سامانه موشکی آذرخش نیز می تواند در انواع شرایط آب و هوایی تا برد ۵۰ کیلومتری با ۴ موشک آماده به شلیک اهداف را شناسایی و منهدم کند.
    این سامانه‌ها چون بر یک خودرو سوار هستند، تاکتیکی و چالاک‌اند و قابلیت حمل و جابجایی سریع دارند.
    جانشین رئیس سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از قابلیت سامانه پدافندی آذرخش برای تولید انبوه در کم‌ترین زمان خبر داد.
    به گزارش ایسنا، امیر سیدمسعود زواره‌ای در حاشیه رونمایی از سامانه‌های پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش»، اظهار کرد: سامانه پدافندی آذرخش برای مقابله با اهداف در ارتفاع کم است و برای این‌ هدف از رادار، سرچ اپتیکی و سیکر تصویری بهره می‌برد.
    وی افزود: این سامانه با کمک پست فرماندهی می‌تواند منطقه‌ای را پوشش دهد و در شبکه یکپارچه پدافندی کشور قرار گیرد.
    جانشین رئیس ساصد اضافه کرد: سامانه آذرخش در کم‌ترین زمان قابلیت تولید انبوه را دارد و در زمان بسیار کم شاهد بکارگیری و عملیاتی کردن آن در سازمان‌های رزم نیروهای مسلح خواهیم بود.
    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جزئیاتی از ویژگی‌های دو سامانه پدافندی رونمایی‌شده این وزارتخانه را اعلام کرد.
    به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه رونمایی از سامانه پدافند هوایی شهید آرمان و آذرخش، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای ارتقای توان دفاعی کشور و استمرار رونمایی‌ها تمام توان خود را معطوف بر تامین نیازمندی‌های حوزه‌های دفاعی و پشتیبانی تجهیزاتی و تسلیحاتی از نیروهای مسلح کرده است.
    سامانه شهید آرمان با یاد و خاطره شهید والامقام آرمان علی‌وردی که یک سامانه راه‌کنشی به معنای تام و داری برد متوسط و ارتفاع بلند است که می‌تواند اهداف را در ۱۸۰ کیلومتری شناسایی و در ۱۲۰ کلیومتری با آن درگیر شود و منهدم‌شان کند.
    وزیر دفاع تاکید کرد: این سامانه بسیار چابک است و در کمتر از ۳ دقیقه آماده عملیات می‌شود. این سامانه پوشش قابل اطمینانی برای دفاع از فضای کشور فراهم می‌کند.
    آشتیانی یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردها که برای محافظت از مراکز حساس حیاتی و مهم کشور در برابر تهدیدات پهپادی و ریزپرنده‌ها، سامانه آذرخش است که برد کوتاه است و دارای قابلیت نصب روی انواع خودروها و اجرای عملیات در شب و روز و با بهره‌گیری از سامانه راداری پیشرفته سه بعدی و سرچ اپتیکی و سیکرهای پیشرفته بسیار چابک و مانند سامانه شهید مجید است که می‌تواند اهداف را در کمترین زمان ممکن منهدم کند.
    فرمانده قرارگاه تأمین حفاظت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه پدافندی «آرمان» برای آماده شدن جهت انجام عملیات، خودگردان است و در کمتر از ۳ دقیقه آماده رزم می‌شود.
    به گزارش ایسنا، امیر شاهرخ شهرام در حاشیه رونمایی از سامانه‌های پدافندی «آرمان» و «آذرخش»، اظهار کرد: سامانه پدافندی آرمان بر حسب تجربه دفاع مقدس و جنگ‌های نوین امروز طراحی شده به همین جهت خودحفاظت، چابک و با قابلیت‌های ویژه بوده که برای آماده شدن جهت انجام عملیات خودگردان است و در کمتر از سه دقیقه آماده رزم می‌شود.
    وی افزود: مأموریت اصلی این سامانه برای مقابله با اهداف متوسط و بالاست که با شناسایی هدف در ۱۸۰ کیلومتری، در فاصله ۱۲۰ کیلومتری می‌تواند با هدف درگیر شود و آن را منهدم کند. این سامانه یکی از سامانه‌های به‌روز دنیاست و نیروهای مسلح کشورمان با استفاده از آن می‌توانند محکم‌تر از کشورمان حفظ و حراست کنند.
    همچنین امیر سرتیپ احمد صادق‌نژاد مشاور امور پدافندی وزیر دفاع هم یادآور شد: سامانه شهید آرمان (شهید آرمان علی‌وردی)، بسیار راهبردی است و می‌تواند با موشک‌های بالستیک و کروز مقابله کند. این سامانه از موشک‌های «صیاد ۳F» عمودپرواز بهره می‌برد.