سرمقاله

کمیته حقیقت یاب گنگره آمریکا و ترامپ ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2412  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 10 دی 1401
    سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز مطرح کرد
    بکارگیری ظرفیت‌های پارک علم و فناوری البرز برای توسعه استان
    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: پارک علم و فناوری البرز زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبی دارد و این ظرفیت‌ها برای توسعه همه‌جانبه استان به کار گرفته می‌شود.
    احمد افضلی در ششمین جلسه شورای فنی استان البرز که با حضور تعدادی از مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در زمینه صنعت ساختمان و احداث سازه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با هدف ارائه گزارش عملکرد کارگروه‌های تخصصی این شورا در محل پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.
    وی با اشاره به اینکه مجموعه استان باید از پارک علم و فناوری البرز حمایت ویژه داشته باشد، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری البرز زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبی دارد و باید تصریح کنم که رئیس و مدیران این مجموعه زحمات زیادی برای این پارک کشیده شده و این پارک توانمندی بالایی برای توسعه استان دارد و باید از این توان پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آن برای توسعه همه‌جانبه استان در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.
    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری البرز با همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها نیاز به حمایت دارد، یادآور شد: این پارک باوجود همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها از حمایت لازم برخوردار نبوده و ضرورت دارد مجموعه دستگاه‌های استان از این پارک حمایت کنند تا این پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آن بتوانند برای در توسعه استان البرز که یک استان نوپا محسوب می‌شود، مشارکت داشته باشند.
    وی با اشاره به اینکه شورای فنی استان البرز تکالیف مهمی دارد و باید کارهای مهمی را به سرانجام برساند تصریح کرد: استان البرز هنوز یک استان نوپا محسوب می‌شود و در بسیاری از زمینه‌ها زیرساخت‌های لازم و کافی ایجاد نشده بنابراین ضرورت دارد بیش از هر زمانی در زمینه توسعه استان به توانمندی پارک علم و فناوری البرز و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیاز داریم.
    در این نشست همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز با اشاره به مشکلات استان البرز در بخش‌های مختلف گفت: صنعت ساختمان و توسعه آن در استان البرز، فاضلاب، محیط‌زیست، استفاده از محصولات فناورانه از چالش‌های استان است و ما با نگاه مساله محوری خواهان استفاده از توان و ظرفیت پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل این چالش‌ها هستیم.
    کریم پور افزود: اولویت‌های استان شناسایی و جمع‌بندی شده است و به پارک ارائه‌شده تا بتوانیم از توان فنی، علمی و اجرایی آن‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در آن در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.
    گفتنی است رئیس پارک علم و فناوری البرز از دیگر سخنرانان این نشست بود که با ارائه گزارش کوتاهی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پارک علم و فناوری البرز و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در آن گفت: پارک علم و فناوری البرز و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این مجموعه در راستای مأموریت خود در کنار مجموعه اجرایی استان قرار دارد و آمادگی دارد بر اساس مأموریت خود به توسعه استان در بخش‌های مختلف کمک کند.
    مهدی عباسی تصریح کرد: پارک علم و فناوری البرز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و مجتمع تحقیقاتی این نهاد و نیز با بهره‌مندی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک علم و فناوری برای توسعه تجاری‌سازی در راستای رفع نیازهای داخلی و حل چالش‌ها و مشکلات در بخش‌های مختلف ازجمله بحث پسماند و حل معضل محیط‌زیست و نیز توسعه صنعت ساختمان و اجرای پروژه‌های شهری و … تلاش می‌کند.
    لازم به ذکر است در این نشست علاوه بر ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی توسط مدیران آن مجموعه، تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری البرز و عضو مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان مدعو نیز بخشی از توانمندی‌ها، محصولات و خدمات خود را در حضور اعضای جلسه شورای فنی استان البرز ارائه کردند.