سرمقاله

کمیته حقیقت یاب گنگره آمریکا و ترامپ ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2418  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 10 دی 1401
    معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:
    میزان با سوادی در چهارمحال و بختیاری ۹۶.۸ درصد است
    معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: میزان با سوادی در چهارمحال و بختیاری ۹۶.۸ درصد است. یاسر خسروی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سواد کلید ورود ما به دنیا و جامعه است، افراد با سواد قطعاً از هر نظر موقعیت بهتری نسبت به بی سوادان دارند.
    وی با اشاره به اینکه افراد با سواد می‌توانند مطالعه کنند، فرصت مطالعه را داشته باشند و از این رو مطالب جدیدی را یاد می‌گیرند تصریح کرد: افراد با سواد زمینه برای موفقیت آنها بیشتر از افراد بی سواد است.
    خسروی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی در ۷ دی ماه سال ۱۳۵۸ با فرمان امام (ره) تشکیل شد عنوان کرد: وضعیت سواد در روزهای اول انقلاب به شدت پایین بود و به همین خاطر نهضت سواد آموزی شکل گرفت.
    وی ادامه داد: در دوران انقلاب وضعیت افراد با سواد در استان چهارمحال و بختیاری در سن بالای ۶ سال در سرشماری سال ۱۳۵۵ حدود ۳۵ درصد بود.
    خسروی تشریح کرد: در آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ بود آمار افراد با سواد به ۸۵ درصد رسیده بود و این یعنی ۵۰ درصد رشد سواد داشته ایم که می‌توان گفت از برکات انقلاب اسلامی و نهضت سواد آموزی است.
    وی با تاکید بر اینکه در اوایل انقلاب همکاران ما سختی‌های زیادی را برای آموزش سواد آموزی متحمل شدند گفت: در اوایل انقلاب همه شهرها و روستاها درگیر کار سواد آموزی بوده اند.
    خسروی افزود: سواد آموزی به یک سازمان تبدیل شد که بعد از تشکیل آن موفقیت‌های بسیاری هم در داخل کشور و هم در عناوین مختلف به دست آورده بود.
    وی اذعان داشت: در آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ در این استان درصد با سوادی ما ۹۴ درصد بود و طبق برآوردهای غیر رسمی در سال ۱۴۰۰ به ۹۶،۸ درصد رسیده، این در حالی است که میانگین باسوادی در کشور ۹۷ درصد اعلام شده است.
    خسروی در ادامه گفت: چهارمحال و بختیاری با میانگین کشوری در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارد برابری می‌کند.
    وی با اشاره به اینکه ما بیستمین استان با سواد در کشور محسوب می‌شویم گفت: طبق برآوردهای سال گذشته ۸۸،۰۱ درصد در استان با سواد داریم در حالی که میانگین کشوری ۹۰،۳ درصد است.
    خسروی خاطر نشان کرد: اهداف نهضت سواد آموزی در سال ۱۴۰۱ با توجه به نیازهای جدید جامعه است، باید نیازهای جدید جامعه را در نظر بگیریم و یک تعریف جدید از سواد داشته باشیم.
    معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: خود سواد آموزی که تبدیل به یک سازمان شده بود باید دوباره به حالت نهضتی شدن برگردد و یک نهضتی فراگیر شود، هرکسی بتواند به یک فرد بی سواد آموزش دهد.
    وی هدف بعدی نهضت سواد آموزی را پایش آمار بی سوادی و کم سوادی در کشور دانست و گفت: باید یک آمار درست و دقیق از وضعیت بی سوادی در کشور و استان داشته باشیم.
    خسروی با اشاره به اینکه در هفته سواد آموزی در این استان برنامه‌های زیادی برگزار شد بیان داشت: برگزاری شورای پشتیبانی سواد آموزی، دیدار با خانواده شهدا و.. از برنامه‌های هفته سواد آموزی بود که در این استان برگزار شد.