سرمقاله

علت حمایت سران کشورهای غربی و عربی از اسرائیل / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 24246  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 29 بهمن 1402
    وزارت بهداشت غزه اعلام کرد
    تعداد شهدا به 28985 نفر رسید
    تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و سی و پنجمین روز خود می‌شود که اشغالگران دست به جنایات جدید در غزه زده‌اند و در سطح بین‌المللی پس از درخواست الجزایر برای رأی گیری در قطعنامه‌ای با محوریت آتش بس در غزه در روز سه شنبه آمریکا تهدید کرد که پیش‌نویس قطعنامه جدید در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار «آتش‌بس فوری به دلایل انسانی» در نوار غزه می‌شود، وتو خواهد کرد.
    وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار محاصره شده غزه به ۲۸ هزار و ۹۸۵ شهید و مجروح شدن ۶۸ هزار و ۸۸۳ تن دیگر رسیده‌است.
    وزارت بهداشت افزود: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام دادند که ۱۲۷ شهید و ۲۰۵ مجروح برجای گذاشته‌است.
    این وزارتخانه تاکید کرد که هنوز قربانیان زیادی در زیر آوار و در جاده‌ها وجود دارند، زیرا اشغالگران اجازه دسترسی نیروهای آمبولانس و دفاع مدنی به آنها را نمی‌دهند.
    دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر ۲۹ منزل مسکونی را در ۲۴ ساعت گذشته بمباران کرد که ده‌ها شهید بر جای گذاشت.
    این در حالی است که تجاوزات صهیونیست‌ها در یکشنبه نیز ادامه یافت به طوریکه هلال احمر فلسطین گفت: اشغالگران طبقه سوم بیمارستان الامل در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.
    هلال احمر فلسطین اعلام کرد: اشغالگران رژیم صهیونیستی برای بیست و هفتمین روز متوالی به محاصره بیمارستان الامل ادامه می دهند و طبقه چهارم و بخش آی سی یو بیمارستان را هدف قرار داده و مستقیماً به بیمارستان و مخازن سوخت تیراندازی می‌کنند.
    پیشتر رسانه‌های فلسطینی همچنین نوشتند ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.
    اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه - در مصاحبه با الجزیره - تایید کرد که اشغالگران ۷۰ پرسنل پزشکی را در بیمارستان ناصر در خان یونس دستگیر کردند و آنها را مسؤول مجروحان و کادر پزشکی در بیمارستان غزه دانست.
    سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نیروهای اطلاعات نظامی و سرویس امنیت داخلی اسرائیل از ناصر الحوت، رئیس بیمارستان ناصر بازجویی کردند و هنوز بعد از دستگیری وی تصمیم گیری نشده‌است.
    در همین زمینه عکسی را رسانه‌های عبری منتشر کرده‌اند که حکایت از دستگیری دکتر عاطف الحوت رئیس مجتمع پزشکی ناصر دارد. دکتر الحوت در محاصره گروهی از سربازان اشغالگر که بیمارستان را پس از هفته‌ها محاصره کردند، خسته به نظر می‌رسید.