سرمقاله

کمیته حقیقت یاب گنگره آمریکا و ترامپ ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2427  |  صفحه ۹ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 10 دی 1401
    سپرده های بانک ملت در قله تاریخی 891.000 میلیارد تومانی
    بانک ملت در دوره جدید مدیریتی، حرکتی شاخص ساز را رقم زده است و در تکمیل این روند شاخص ساز در نیمه فصل طلایی پاییز، در صدر نظام بانکی کشور تاریخ سازی می کند. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک خصوصی بازار سرمایه که با نماد وبملت از فعال‌ترین بانک‌های بورسی کشور و دارای سرمایه‌ای بالغ بر 262.000 میلیارد ریال است، در هشتمین ماه سال توانست در شاخص‌های مهم نظام بانکی چون جذب و تجهیز بهینه منابع ریالی و ارزی، تسهیلات اعطایی ریالی و ارزی در صدر نظام بانکی بایستد.
    بر اساس این گزارش، بانک ملت با اختصاص 36 درصد از مانده تسهیلات اعطایی و مانده تسهیلات ریالی بیش از 5.865.000 میلیارد ریال( سهم 29 درصدی)، جایگاه نخست را در بین بانک ها از آن خود کرد.
    در همین حال بانک ملت در پایان آبان ماه 1401 در مانده تسهیلات ارزی با سهم 58 درصدی و مبلغی نزدیک به 3.603.000 میلیارد ریال، پرچمدار نظام بانکی کشور شده است.
    بر اساس این گزارش، بانک ملت که برای نخستین بار در سال جاری موفق شد نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور در بخش منابع مطرح کند کل سپرده‌های خود را به رقمی بیش از 8.908.000 میلیارد ریال رسانده و با سهم 30 درصدی در این زمینه، روی سکوی نخست بانک‎های کشور قرار گرفته است.
    در عین حال وبملت در حالی که برای نخستین بار در تاریخ نظام بانکی کشور موفق شد منابع چهارسپرده خود را از 7 میلیون میلیارد ریال عبور دهد، در پایان آبان‌ماه رقمی بیش از 7.168.000 میلیارد ریال را برای چهارسپرده خود به ثبت رسانده است تا نام این بانک با سهم 30 درصدی بر تارک نظام بانکی کشور بدرخشد.
    جایگاه نخست در سپرده‌های ارزی نیز با مبلغی بیش از 1.740.000 میلیارد ریال به بانک خصوصی شده ملت اختصاص یافته است تا این بانک در بخش ارز و ریال همچنان به درخشش خود ادامه دهد.
    این گزارش حاکی است، وبملت تصمیم دارد در تکمیل روند شاخص‌سازی و در راستای حمایت از سهامداران و سپرده گذاران خود، افزایش سرمایه دیگری را از محل سود انباشته در دستور کار قرار دهد.