سرمقاله

چالش‌های واقعی‌سازی قیمت گاز / غلامرضا صفدری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام شد.
  • فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان ایرانسل ویژه انتخابات
  • تماشا و پیش‌بینی مسابقات یورو ۲۰۲۴ از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 24323  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 02 اسفند 1402
    اضافه شدن آیتم دستفروشی به درگاه ملی مجوزها
    ​مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از اضافه شدن آیتم دستفروشی به درگاه ملی مجوزها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افراد می‌توانند با انتخاب موقعیت مکانی که شهرداری تهران در اختیار آنها می‌گذارد به فعالیت دستفروشی ادامه دهند. مسعود رنجبریان با حضور در بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران در خصوص رفع سد معبر پایتخت در ایام پایانی سال، گفت: موضوع رفع سد معبر باید برای کل سال باشد و اینکه الزاما فقط در ایام پایانی سال موضوع مورد توجه قرار گیرد، یک کار مقطعی است؛ لذا باید برای کل ایام سال هماهنگی‌های لازم صورت گیرد که خوشبختانه برای سال جاری پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.
    اگر بخواهیم بگوییم که دستفروشی به‌نوعی شغل کاذب است، افزایش مشاغل کاذب باعث کاهش درآمد دولت می‌شود. از آنجایی که مشاغل کاذب هیچ شناسنامه و معرفی ندارند و دولت نیز کنترلی بر آنها ندارد، در حقیقت دریافت مالیات نیز از آنها به‌نوعی غیرممکن است.
    گزارش‌ها حاکی از افزایش چشمگیر تعداد دستفروشان در تهران است که نشان‌دهنده عملکرد اقتصادی ضعیف دولت ابراهیم رئیسی است.
    می‌گویند تعدادشان در تهران به 30 هزار نفر رسیده‌ هرچند همیشه بین آمار رسمی و حقیقت آنچه در واقعیت و کف خیابان‌ها می‌بینیم،‌ تفاوت فاحشی وجود دارد. دلیل زیاد شدن‌شان هم مشخص است،‌ هرچه اوضاع اقتصادی وخیم‌تر می‌شود،‌ کارخانه‌ای تعطیل و کسب‌وکاری برچیده یا کوچک می‌شود،‌ تعداد آنها هم در مترو و سرچهارراه‌ها،‌ پشت دیوار ایستگاه مترو بالاتر می‌رود،‌ هرچه درآمد یک شیفت کار کردن کفاف هزینه‌ها را ندهد،‌ دستفروشی شغل دوم مردم می‌شود.
    در این بین، آنچه محقق می‌شود، وعده ایجاد یک میلیون شغل سیدابراهیم رئیسی است که بناست با رسمیت دادن به دستفروشی و قانونی کردن آن،‌ به‌عنوان یک دستاورد در تبلیغات انتخاباتی مطرح کند. صولت مرتضوی، وزیر کار دولت، هفته گذشته ادعا کرد که «دولت سیزدهم براساس وعده خود در ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی از ابتدای دولت تاکنون موفق به اشتغال‌آفرینی برای بیش از یک میلیون و ۹۷۰ هزار نفر شده است.»مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران ادامه داد: افراد در صورت اخذ تأییدیه می‌توانند انتخاب کنند که در کدام موقعیت مکانی که شهرداری در اختیار گذاشته فعالیت کنند و با ثبت این درخواست کارهای اولیه انجام خواهد شد و پس از اخذ مجوز می‌توانند در قالب ساماندهی به فعالیت خود ادامه دهند. وی تاکید کرد: در حال حاضر کارهای اولیه برای اضافه شدن این آیتم در سامانه درگاه ملی مجوزها انجام شده و با رونمایی آن این موضوع به صورت اساسی حل و فصل خواهد شد.