صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2476  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 11 دی 1401
    مجوز انتشار اسامی متصرفان املاک شهرداری را نداریم
    توصیه های دلاری زاکانی در اوج بحران آلودگی هوا
    شهردار تهران با تاکید بر این که مردم به سراغ خرید دلار نروند، گفت: حتما قیمت دلار پایین می‌آید و این قیمت‌هایی که امروز بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان عنوان می‌شود دروغ محض است. علیرضا زاکانی در حاشیه آئین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح تهران در جمع خبرنگاران، گفت: در یک بازه زمانی طراحی شده احداث یک آزادراه یعنی آزادراه شهید شوشتری به همراه دو بزرگراه شهید بروجردی و یال غربی یادگار امام در دستور کار قرار گرفته و بر اساس برنامه زمانبندی که تعیین شده این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.زاکانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه پس از جلسه با وزیر کشور و تصمیم برای کاهش هزینه حمل و نقل چرا هزینه ناوگان حمل و نقل عمومی هنوز نصف نشده؟ گفت: این مصوبه را خودمان با جان و دل پذیرفتیم و آنرا برای وزیر کشور نیز بردیم  اما زیرساختهای انجام این کار وجود ندارد و اعلام کرده‌ایم زیرساخت‌های آن فراهم شود تا این کار صورت گیرد.
    شهردار تهران با اشاره به تاثیر کم تحریم‌ها در خصوص پیگیری روند اجرایی پروژه‌ها گفت: بنده پیش از این نیز درباره این موضوع صحبت کردم که تحریم‌ها سهم کوچکی در کارها دارند و بخش قابل توجهی به کادرسازی برمی‌گردد. البته نباید از آشوب‌های اخیر در کشور نیز غافل شویم و ظلم بسیار زیادی به کشور شد و دشمن کادرسازی کرد که در این زمینه معادلات اقتصادی در کشور را به هم بزند که مطمئنا در این مسیر باز هم موفق نخواهد شد.
    وی با تاکید بر اینکه مردم به سراغ خرید دلار نروند، افزود: حتما قیمت دلار پایین می‌آید و این قیمت‌هایی که امروز بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان عنوان می‌شود دروغ محض است. مردم بدانند همانطور که در بورس هم صادقانه گفته شد قیمت‌ها تغییر می‌کند در بحث دلار هم باید اشاره شود که قیمت دلار حتما کاهش پیدا خواهد کرد. این پروژه دشمن است و یقین بدانید که در این پروژه بار دیگر دشمن شکست می‌خورد.شهردار تهران ادامه داد: دولت نیز تلاش بسیاری را برای رفع مشکلات در کشور انجام می‌دهد چ، اما این نکته را نباید غافل شویم که این مشکلات انباشته از گذشته است و نمی‌توان یک شبه آن را حل و فصل کرد. همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات برطرف شود.زاکانی در خصوص اعلام اسامی افرادی که از گذشته املاک شهرداری را تصرف کردند، گفت: اقداماتی برای بازپس‌گیری این املاک آغاز شده و برخی املاک نیز بازپس گرفته شده اما در خصوص معرفی اسامی باید گفته شود که ما مجوزی در این بخش نداریم و تنها می‌توانیم به مراجع قانونی اسامی را اعلام کنیم. اهتمام جدی برای بازپس‌گیری این املاک داریم.
    زاکانی در خصوص سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در این زمینه نیز شهرداری تهران تمهیدات لازم را اندیشیده و ان‌شاءالله در کنار مردم این برنامه را انجام خواهیم داد. در تهران مراسم‌های مختلفی انجام می‌شود و علاوه بر این، تولیدات هنری و فرهنگی نیز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.وی افزود: شهرداری منطقه ۲۲ نیز در استان کرمان مستقر شده و با همراهی ستاد بزرگداشت مراسم حاج قاسم سلیمانی خدمات لازم را به زائران ارائه می‌کند. امیدواریم ما هم قطره‌ای باشیم در کنار دریای محبت مردم کرمان و به زائرین خدمت رسانی کنیم. وی تاکید کرد: بنابر گزارش‌ها سال گذشته از ۷۰ کشور حاج قاسم زائر داشت و امسال نیز پیش بینی می‌شود که مراسم با شکوهی نسبت به سال گذشته برگزار شود.