صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2534  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 11 دی 1401
    «آزما» با یک پرونده ویژه منتشر شد
    صد و هفتادمین شماره ماهنامه «آزما» با پرونده ویژه «دیوارنگاره‌ها» همزمان با ۲۴ سالگی‌ این مجله منتشر شد. به گزارش ایسنا، این شماره با یادداشت‌های هوشنگ اعلم - سردبیر مجله - با تیتر «کابوس فارنهایت ۴۵۱» و ندا عابد - مدیر مسئول مجله- با عنوان «بماند به یادگار» آغاز شده و در ادامه دیگر یادداشت سردبیر با عنوان «از خاکستر ریشه‌ها» آمده است.
    بخش «نگاه» شماره جدید «آزما» به زنده‌یاد مفتون امینی اختصاص دارد که با این مطالب همراه است: «وقتی که شعر جواب نمی‌داد» نوشته سعید برآبادی، «آهسته آمد و نرم رفت!» از علیرضا بهرامی و «شاعر فصل‌های بی‌صدا» نوشته سرمد قباد.
    «صدایی مشترک با ضرباهنگ واژه‌ها» و «همگرایی، با درفشی از واژگان» عنوان گفت‌وگوهایی است که با احمد پوری و شمس لنگرودی درباره شعر اعتراضی در بخش گفت‌وگو منتشر شده است.
    «پرسه در هوای دیوارنگاره‌ها» عنوان پرونده ویژه این شماره «آزما» است که با این مطالب همراه شده: «دیوارها و دلتنگی‌ها» نوشته آرش امین، «چیزی که اسپری‌اش می‌کنید!» از شیرین رستگارپور، «پژواک «نه»! در صدای هنر» نوشته مهگان فرهنگ و «دیوارنگاری، صدای هنر برای بیشتر دانستن» نوشته مهتاب خسروشاهی.
    «حافظه جمعی و هویت ملی» نوشته ناصر فکوهی و «مسئولیت و اعتراض در ادبیات» ترجمه پژمان سلطانی در بخش مقاله و «بازار کتاب و اوضاع ناروشن» نوشته پروانه کاوسی در بخش گزارش درج شده‌اند. «تئاتر روزنه‌ای به سوی روشنا» از شقایق عرفی‌نژاد هم عنوان مطالب در حوالی صحنه «آزما» است.