سرمقاله

بحران سرمایه در گردش در راه است / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 25489  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 22 اسفند 1402
    دیدار مسئولین هیأت مرکزی گزینش وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران
    با مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
    کرمانشاه – کرمی - ابتکار : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران این نشست با حضور محمد صادق اکبری مشاور عالی دبیر هیأت مرکزی گزینش وزارت نفت و جمعی از مدیران و رؤسای ستادی شرکت بهره‌برداری نفرات غرب برگزار شد.
    در این نشست نصیری به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در حوزه‌های مختلف فنی، عملیاتی و منابع انسانی پرداخت و گفت: این شرکت به واسطه شاخصه‌هایی نظیر وجود میادین مشترک با کشور همسایه، جنگی بودن همه مناطق عملیاتی و وجود تنها میدان گازی غرب کشور یعنی میدان گازی تنگ بیجار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بالطبع نیروی انسانی متعهد و متخصص شاغل در این شرکت از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
    وی به اهمیت گزینش نیروی انسانی متعهد و متخصص در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در همین راستا این شرکت آمادگی کامل همدلی، همکاری و همراهی با مجموعه هیأت مرکزی گزینش وزارت نفت را دارد.
    سپس اکبری با تقدیر از همکاری مجموعه مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و میزبانی شایسته شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در استقرار تعدادی از کارکنان گزینش در ساختمان ستاد این شرکت در کرمانشاه گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در سطح وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و با توجه به اشتراکات فرهنگی و بافت جمعیتی مشترک استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و همدان انشاالله در آینده نزدیک اولین هسته اقماری گزینش به میزبانی شرکت بهره‌برداری غرب در کرمانشاه افتتاح خواهد شد.
    وی با تشریح تاریخچه، عملکرد و رویکرد هیأت مرکزی گزینش وزارت نفت به تبدیل وضعیت حجم زیادی از کارکنان بندهای (دال) و (واو) اشاره کرد و گفت: با توجه به لزوم تبدیل وضعیت این همکاران، مجموعه هیأت مرکزی گزینش با کار شبانه روزی و جهادی توانستند در کمترین زمان ممکن کلیه مراحل گزینش آنها را با موفقیت به انجام برسانند .
    در ادامه رضایی به رویکرد کلان گزینش در سطح وزارت نفت اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری گزینش همراه و یاور صنعت می‌باشد و هدف از آن جذب نیروی کارآمد، متعهد و مستعد با زیربنای عمیق دینی و ایمانی و اعتقادی است و در همین راستا نیز رویکرد گزینش اداری نیست و بیشتر در آن جنبه اعتقادی اهمیت دارد. همدمان نیز در خصوص آموزش و آشنایی کارکنان با چهارچوب‌های کاری نکاتی را مطرح شده و گفت: هسته گزینش نفت برای بحث آموزش اهمیت ویژه ای قائل می باشد و همه کارکنان در بدو استخدام آموزش‌هایی را در خصوص شرایط کار در صنعت نفت از دیدگاه گزینش طی خواهند نمود و برگزاری دوره آموزش کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در منطقه عملیاتی چشمه خوش وایلام نیز در همین راستا صورت می‌گیرد،و امیدواریم شرایطی ایجادنماییم تا متقاضیان نسبت به طی فرآیندهای گزینشی با رویکردی که هیات مرکزی گزینش درپیش گرفته به نحوه شایسته ایی این هدف را دنبال نماییم
    در ادامه این دیدار هاشمی نیا نیز اهمیت فرآیند صحیح گزینش را بر اساس چارچوب های قانونی و مدون وزارت نفت بسیار با اهمیت دانست و گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ صنعت عظیم نفت و گاز با امنیت انرژی و اقتصادی کشور کوچکترین غفلت‌ در این زمینه می تواند نتایج زیان باری را به بار آورد و انشاءالله با همین نگاه نیز در آینده ای نزدیک هسته هشتم هیأت گزینش با مرکزیت کرمانشاه دائر خواهد شد که انشالله نتایج مثبتی نیز برای همه کارکنان شرکت نفت و گاز در غرب کشور داشته باشد. در پایان این نشست نیز مدیران و روسای ستادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب نیز با تشریح عملکرد خود، به اهمیت گزینش افراد مستعد و متعهد در صنعت نفت پرداختند.