صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2604  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 12 دی 1401
    ایران در صدر بالاترین کشف مواد مخدر در جهان
    نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که براساس گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۲۲، بالاترین آمار کشفیات مربوط به ایران است. نیکزاد در نشست تخصصی مسئولان مبارزه با مواد مخدر کشور با عنوان نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه هوشمند و دانش بنیان با مواد مخدر در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به ۴۰۰۰ شهید و بالغ بر ۱۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرد. این شهدا در یک مظلومیت خاصی قرار دارند و ما هم در بیرون و هم درون کشور باید خون خواه شهدای عزیز باشیم. 
    وی ادامه داد: چند وقت پیش یکی از مسئولان سیاست خارجه اتحادیه اروپا با وقاحت یک موضوعی را اعلام کرده بود. وقتی به این فکر می‌کردم و با همکارانم در مجلس صحبت می‌کردم بسیار متعجب شدم. ایشان گفته بود که اروپا باغ است و دنیا جنگل است. اگر ایشان اروپا را به باغ تشبیه کرده و مابقی دنیا را به جنگل تشبیه کرده، بدانید که این نتیجه سالها استعمار و ظلمی است که در حق دنیا کردید و فکر می‌کنید قطعه‌ای از دنیا به نام اروپا را باغ کرده‌اید. باغ اروپا نتیجه مجاهدت فرزندان این مرز و بوم و نتیجه شهادت نزدیک به ۴۰۰۰ شهید والامقام راه مبارزه با مواد مخدر است؛ نتیجه سینه سپر کردن جانبازان عزیز ما در راه مبارزه با افیون و مواد مخدر و باندهای سازمان یافته است. 
    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما ضمن اینکه چنین اظهاراتی را محکوم می‌کنیم اما می‌گوییم ایران ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد. براساس گزارش سازمان ملل در ۲۰۲۲، بالاترین آمار کشفیات مربوط به ایران است.
    وی ادامه داد: از سوی دیگر آمریکا که با ادعای آزاد کردن و  نوید آزادی دادن و پیشرفت دادن در کشورها حضور می‌یابد، بعد از حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان ۸۶ درصد تریاک جهان را تولید می‌کند و در مسیر ترانزیت قرار می‌گیرد. 
    نایب رییس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: ما اگر دست از مبارزه برداریم، اروپا و کشورهای دیگر می توانند در امنیت زندگی کنند؟. 
    نیکزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ضربه پذیری اکثر جوامع به ویژه کشورهای در حال توسعه، خسارتهای ناشی از مواد مخدر و روانگردانها در ابعاد مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی مبرهن و آشکار است، معتقد است که ایران برای زنده ماندن انسانیت، چنین شهدا و جانبازانی را تقدیم کرده است. 
    نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید متولی بحث اعتیاد را مشخص کنیم.
    نیکزاد همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم نام خود را دولت مردمی گذاشته است و بنابراین باید بتوانیم از ظرفیتهای مردمی استفاده کنیم.
    وی در بخش دیگری از این نشست بر تجمیع آمار و اطلاعات در این حوزه تاکید کرد و یادآور شد: اگر قرار است ستاد مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با مواد مخدر را انجام دهد باید اعمال حکمرانی و اعمال قدرت در سایر دستگاه‌های اجرایی هم داشته باشد. 
    وی ادامه داد: در موضوع قانون بودجه ۱۴۰۲ در حد وسع و توان ورود می‌کنیم. از سازمان برنامه و بودجه نیز در باب ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌خواهیم که ۱۰۰ درصد بودجه ستاد را به آانها تخصیص دهند.