صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2612  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 12 دی 1401
    ۱۰ فوتبالیست برتر دنیا که به قاره کهن آمدند
    آسیا برای آنها بهشت است
    بازیکنان زیادی در طول تاریخ در آسیا به فوتبال خود پایان دادند.
    به گزارش خبرآنلاین؛ بازیکنان برتر اروپا و آمریکای جنوبی پس از گذراندن دوران حرفه ای موفق، بارها در لیگی بازی می کنند که مانند اروپا چندان رقابتی نیست و می خواهند در پایان دوران حرفه ای خود پول بیشتری کسب کنند یا جام های بیشتری کسب کنند. بسیاری از باشگاه های آسیایی برای جذب بازیکنان برتر دستمزدهای کلان و قراردادهای پرسود ارائه می دهند. این می تواند به ویژه برای بازیکنانی که در پایان دوران حرفه ای خود به دنبال به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد خود هستند جذاب باشد. برخی از بازیکنان ممکن است به سمت فرصت های فرهنگی و سبک زندگی که با بازی در آسیا به دست می آید جذب شوند. بازیکنان ممکن است فرصتی برای افزایش نام تجاری و فرصت های تایید خود با بازی در آسیا ببینند. برخی از بازیکنان ممکن است روابط شخصی یا خانوادگی با آسیا داشته باشند، یا ممکن است به سادگی به دنبال چالش جدیدی در پایان دوران حرفه ای خود باشند.
    ۱۰ بازیکن برتری که دوران حرفه ای خود را در آسیا به پایان رسانده اند را با هم مرور خواهیم کرد؛
    ۱۰. تیم کیهیل
    در سال ۲۰۱۸ به عنوان بازیکن به تیم سوپر لیگ هند جامشدپور اف سی پیوست. او اولین بازی خود را برای این تیم در ۶ اکتبر ۲۰۱۸ در بازی مقابل بمبئی سیتی اف سی انجام داد. کیهیل در دوران حضورش در جامشدپور ۴ گل در ۱۴ بازی به ثمر رساند. او نقش کلیدی در خط حمله تیم داشت و به دلیل اخلاق کاری و رهبری در داخل و خارج از زمین مورد علاقه هواداران بود. با این حال، مدت زمان حضور او در این باشگاه کوتاه بود زیرا در پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ او این تیم را ترک کرد.
    ۹. دیگو فورلان
    در سال ۲۰۱۶ به عنوان بازیکن به تیم سوپر لیگ هند، بمبئی سیتی اف سی پیوست. او اولین بازی خود را برای این تیم در ۳ اکتبر ۲۰۱۶ در بازی مقابل اف سی پونا سیتی انجام داد. فورلان در مدت حضورش در مومبای سیتی اف سی، در ۱۰ بازی ۲ گل به ثمر رساند. او بازیکن کلیدی این تیم بود و به آنها کمک کرد تا به نیمه نهایی سوپرلیگ هند برسند.
    با این حال، مدت زمان او در باشگاه کوتاه بود زیرا در پایان فصل ۲۰۱۶ او این تیم را ترک کرد. پس از حضور در هند، فورلان در سال ۲۰۱۷ به تیم لیگ برتری هنگ کنگ کیچی اس سی پیوست. او اولین بازی خود را برای این تیم در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ در بازی مقابل ایسترن اس سی به میدان رفت. در دوران حضورش در کیچی اس سی، فورلان در ۱۵ بازی ۸ گل به ثمر رساند و به تیم کمک کرد تا عنوان قهرمانی لیگ برتر هنگ کنگ را به دست آورد. او در پایان فصل ۱۸-۲۰۱۷ باشگاه را ترک کرد.
    ۸. رابرت پیرس
    در سال ۲۰۱۴ به عنوان بازیکن به تیم سوپر لیگ هند اف سی گوا پیوست. او اولین بازی خود را برای این تیم در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴ در بازی مقابل دهلی دیناموس انجام داد. پیرس در مدت حضورش در اف سی گوا ۱۰ بازی انجام داد و ۲ گل به ثمر رساند. او نقش کلیدی در خط حمله این تیم داشت و به آنها کمک کرد تا به نیمه نهایی سوپر لیگ هند برسند. با این حال، مدت زمان او در این باشگاه کوتاه بود زیرا در پایان فصل ۲۰۱۴ او را ترک کرد.
    ۷. نیکلاس آنلکا
    در سال ۲۰۱۵ به عنوان مربی - بازیکن به تیم سوپرلیگ هند مومبای سیتی اف سی پیوست. او اولین بازی خود را برای این تیم در ۴ اکتبر ۲۰۱۵ در بازی مقابل اف سی پونا سیتی انجام داد. آنلکا در دوران حضورش در مومبای سیتی اف سی، در ۱۱ بازی ۲ گل به ثمر رساند. او نقش کلیدی در خط حمله تیم داشت. با این حال، مدت زمان او در این باشگاه کوتاه بود زیرا در پایان فصل ۲۰۱۵ او را ترک کرد. او همچنین یک دوره کوچک در باشگاه به عنوان سرمربی داشت که نتوانست به موفقیت خاصی برسد.
    ۶. الساندرو دل پیرو
    در سال ۲۰۱۴ به عنوان بازیکن به تیم سوپر لیگ هند دهلی دیناموس پیوست. او اولین بازی خود را برای این تیم در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ در بازی مقابل اف سی پونا سیتی انجام داد. دل پیرو در دوران حضورش در دهلی دیناموس، در ۱۴ بازی ۴ گل به ثمر رساند. با این حال، در پایان فصل ۲۰۱۴ این باشگاه را ترک کرد. دل پیرو همچنین به خاطر حضورش در تیم لیگ A استرالیا سیدنی اف سی که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در آن بازی کرد و در ۴۸ بازی ۲۴ گل به ثمر رساند، شهرت دارد.
    ۵. مارکو ماتراتزی
    در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴، ماتراتزی به عنوان مربی – بازیکن با چنایین اف سی در سوپر لیگ هند قراردادی به ارزش به مبلغ ۱ میلیون دلار در هر فصل امضا کرد. در پایان فصل ۲۰۱۵، ماتراتزی چنایین را در قهرمانی سوپر لیگ هند رهبری کرد و قرارداد او به پایان رسید. پس از پایان فصل ۲۰۱۶، اعلام شد که ماتراتزی برای سال ۲۰۱۷ به باشگاه بازنخواهد گشت.
    ۴. ژاوی هرناندز
    او بیشتر به خاطر دوران موفقیت آمیزش در باشگاه اسپانیایی بارسلونا شناخته می شود، جایی که او جام های زیادی از جمله لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. در سال ۲۰۱۵، ژاوی هرناندز به عنوان بازیکن به باشگاه السد قطر پیوست. او اولین بازی خود را برای این تیم در ۲۰ آگوست ۲۰۱۵ در بازی مقابل الخور انجام داد. ژاوی در دوران حضورش در السد نقش کلیدی در خط میانی این تیم ایفا کرد و به آنها کمک کرد تا لیگ ستارگان قطر و جام امیر قطر را ببرند. او پس از یک دوران موفق در اسپانیا و قطر در سال ۲۰۱۹ از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد. او همچنین هدایت السد را قبل از انتقالش به بارسلونا تجربه کرد.
    ۳. فابیو کاناوارو
    مدافع ایتالیایی پس از تصمیم به پیوستن به الاهلی امارات هواداران را شوکه کرد. برنده جام جهانی ۲۰۰۶ پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۰ با پیوستن به باشگاه آسیایی به توافق رسید. این مدافع میانی نقش کلیدی برای صعود ایتالیا به جام جهانی در سال ۲۰۰۶ ایفا کرد. او در سال ۲۰۰۹ از رئال مادرید در لالیگا دوباره به یوونتوس پیوست. با این حال، پس از گذراندن یک سال در دومین حضور خود در بانوی پیر کاناوارو تصمیم گرفت اروپا را به مقصد آسیا ترک کند. او ۱۶ بازی برای الاهلی انجام داد و در جولای ۲۰۱۱ به عنوان بازیکن بازنشسته شد.
    ۲. آندرس اینیستا
    اینیستا نیز مانند ژاوی، از آکادمی بارسلونا کارش را شروع کرد و تا سال ۲۰۱۸ دوران حرفه‌ای خود را ادامه داد. این هافبک در سال ۲۰۱۸ با انتقالی آزاد به تیم لیگ جی وان، ویسل کوبه پیوست و به زندگی خود در بارسلونا پایان داد. . این بازیکن ۳۷ ساله هنوز هم یک چهره مهم در ویسل کوبه است و تا سال ۲۰۲۴ در این باشگاه باقی خواهد ماند.
    ۱. کریستیانو رونالدو
    کریستیانو رونالدو به طور رسمی بازیکن النصر شد و حضورش در فوتبال اروپا به پایان رسید. این مهاجم پرتغالی قراردادی دو ساله و نیمه تا سال ۲۰۲۵ امضا کرده است. رکورددار گلزن تاریخ رقابت های برتر جام ملت های اروپا، لیگ قهرمانان اروپا، اکنون حرفه خود را در قاره ای متفاوت دنبال خواهد کرد. او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران شناخته می شود، اما انتقال او به فوتبال آسیا اکنون برای بسیاری از مردم یک شوک کامل است.