صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2621  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 12 دی 1401
    بحران در نظام سلامت انگلیس
    دکتر آدریان بویل، رئیس کالج سلطنتی فوریت‌های پزشکی انگلیس گفت: تأخیر در پذیرش بیماران در بخش‌های اورژانس در انگلیس باعث مرگ ۳۰۰ تا ۵۰۰ بیمار در هفته می‌شود. به گزارش ایسنا، بر اساس داده‌های خدمات ملی بهداشت انگلیس، در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) ۳۷ هزار و ۸۳۷ بیمار بیش از ۱۲ ساعت برای پذیرش در بخش‌های اورژانس منتظر ماندند و این درحالیست که این رقم در نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۰ هزار و ۶۴۶ بیمار بوده است.
    با این حال آمار رسمی ماه دسامبر در این زمینه تاکنون منتشر نشده است.
    بویل در سخنانی که روز یکشنبه چندین رسانه انگلیسی آن را نقل کردند، افزود: آنچه که اکنون در ارتباط با این انتظارهای طولانی شاهد آن هستیم، افزایش مرگ و میر بیماران است و فکر می‌کنیم هر هفته در نتیجه تأخیر در پذیرش بیماران و مشکلات بخش‌های مراقبت‌های اورژانسی، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن جان خود را از دست می دهند.
    ازدحام بیماران‌ در بحبوحه اعتصاب یا غیبت پرسنل بیمارستانی
    معمولا در زمستان به دلیل شیوع بیشتر بیماری‌های فصلی، بیمارستان‌ها شلوغ‌تر و تعداد مراجعات به آنها بیشتر می‌شود و این درحالی است که انگلیس در ماه دسامبر، شاهد اعتصاب پرستاران و کارکنان آمبولانس و همچنین شیوع شدید آنفلوآنزا نیز بوده است.
    بر اساس گزارش‌های خدمات ملی بهداشت انگلیس، در هفته منتهی به کریسمس، روزانه ۳۷۴۶ بیمار بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های این کشور بستری شدند که این رقم در هفته قبل از آن ۲۰۸۸ بیمار در روز بوده است.
    به گزارش راشاتودی، همچنین با وجودی که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر انگلیس هنوز کم است اما غیبت کارکنان به علت ابتلا به این ویروس در ماه دسامبر (یک ماه اخیر) نسبت به ماه نوامبر افزایش داشته است.