صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2622  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 12 دی 1401
    اشرار مسلح چیتگر بازداشت شدند
    رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت یک کلاهبردار ۴۰ میلیاردی و دو شرور مسلح در محله چیتگر خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای به تشریح دو ماموریت پلیس پیشگیری تهران بزرگ در روزهای اخیر پرداخت و گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به دستگیری یک کلاهبردار ۴۰ میلیاردریالی است. رسیدگی به این پرونده در پی مراجعه تعدادی از کسبه محله ولنجک به پلیس و اعلام شکایت از یک کلاهبردار با ظاهری خوش تیپ در دستورکار ماموران کلانتری قرار گرفت.
    وی ادامه داد: با تجمیع پرونده های مشابه و پالایش اطلاعات به دست آمده مشخص شد که متهم با ظاهری فریبنده به واحدهای صنفی مراجعه و با چرب زبانی و جلب اعتماد مغازه داران کالای مورد نظر را خریداری کرده، اما هنگام پرداخت وجه کالا از متصدیان مغازه خواسته که خود شخصا از دستگاه کارتخوان استفاده کند و در نهایت مبالغ کمتری را از ارزش کالا واریز کرده است.
    سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی تصویری از متهم و مشخصات ظاهری وی به دست آمد، گفت: گشت زنی‌های انتظامی ادامه داشت تا اینکه روز گذشته تیمی از ماموران کلانتری متهم را در داخل مغازه‌ای مشاهده و در یک عملیات ضربتی وی را حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.
    وی با بیان اینکه پس از بازرسی های اولیه کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: با تکمیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی و اخذ دستور قضائی به دادسرا مربوط معرفی شد.
    رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری اراذل مسلح در محله چیتگر خبر داد و گفت: عوامل عملیات کلانتری چیتگر با اشرافیت و هوشمندی خود مطلع شدند افرادی به وسیله کلت کمری اقدام به ترساندن افراد و زورگیری و درگیری کرده‌اند. در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضائی انجام شده و ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
    وی ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل در یک عملیات منسجم پلیسی متهمان موردنظر را یک ساعت پس از یک درگیری خیابانی که منجر مجروح شدن یک شهروند شده بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
    موقوفه‌ای تصریح کرد: بررسی سوابق متهمان ۳۰ و ۳۶ ساله نشان داد که آنان دارای سابقه کیفری و تحمل حبس در زندان بودند که پس از آزادی، دوباره اقدام به اخاذی و درگیری با سلاح گرم کرده بودند.