صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2628  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 12 دی 1401
    رئیس حوزه هنری استان البرز:
    دهه هشتادی های انقلابی به میدان بصیرت افزایی آمده اند
    دهه هشتادی های انقلابی به میدان بصیرت افزایی آمده اندرئیس حوزه هنری استان البرز گفت: در اغتشاشات اخیر بسیار شنیدیم دهه هشتادی ها وارد میدان اغتشاشات شده اند اما تعداد زیادی از همین دهه هشتادی های انقلابی در مجموعه صدر، به تولید محتوای انقلابی مشغولند. محمد مهرابی، رئیس حوزه هنری استان البرز، در نشست خبری مشترک با اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز که به مناسبت سالروز شهادت سردار دل ها و دهه بصیرت در سالن جلسات حوزه هنری البرز برگزار شد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه عمل و رفتار ما باید به گونه ای باشد که شهید سلیمانی خطرناک تر از سردار سلیمانی باشد، اشاره کرد. وی افزود: در این راستا لازم است به منظور تاثیرگذاری بیشتر، از ظرفیت گروه ها و مجموعه های مختلف و رسانه ها بهره مند شویم. مرکز رسانه ای صدر با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری استان راه اندازی شده و به عنوان الگویی در استان های دیگر مطرح است.
    رئیس حوزه هنری استان البرز عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر بسیار شنیدیم که می گفتند دهه هشتادی ها وارد میدان اغتشاش شده اند اما تعداد زیادی از همین دهه هشتادی های انقلابی در حال حاضر در مجموعه صدر فعالیت و تولید محتوای انقلابی می کنند و به نوعی دلسوز انقلاب هستند و سعی در تحقق آرمان های آن دارند.
    مهرابی بیان کرد: محتواهای رسانه ای زیادی در طول سال تولید شده اند که به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی از آن ها رونمایی می شود. شناسایی گروه های نمایشی بچه های مسجد از دیگر برنامه هایی است که حدود سه سال است به منظور کشف استعدادهای نوجوانان در البرز انجام می شود. وی با اشاره به بهره مندی از تولیدات این نوجوانان علاقه مند و مستعد در جشنواره ها مطرح کرد: این چرخه استعدادیابی و تولید آثار باکیفیت ادامه خواهد داشت. در واقع، وظیفه اصلی حوزه هنری، تولید آثار فاخر و پرچمداری هنر انقلاب است و متولی شناسایی و حمایت از هنرمندان بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
    رئیس حوزه هنری استان البرز با اشاره به تولیدات حوزه هنری استان البرز به مناسبت دهه بصیرت عنوان کرد: تولید انیمیشن لالایی به یاد سردار دل ها به عنوان اثری فاخر، مجموعه پادکست صوتی شهدا، کمیک موشن حاج قاسم سلیمانی و مجموعه مستند تحلیلی مسائل اخیر از جمله اقدامات حوزه هنری استان البرز است که با همکاری جوانان و نوجوانان هنرمند و انقلابی تولید و توزیع می شود. مهرابی اضافه کرد: رونمایی از کتاب و کتاب صوتی چهارراه قلم، اجرای نمایش صحنه ای چهارراه قلم، تولید و رونمایی از پرتره جدید حاج قاسم سلیمانی و برگزاری کارگاه تولید پوستر جان فدا با محوریت تولید بیلبوردهای شهری نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه بصیرت هستند. وی به حمایت هنری از محافل و اجتماعات فرهنگی در سطح شهر با اعزام گروه های هنری، سرود، نمایش و … برای اجتماعات شهری اشاره کرد و از برگزاری کارگاه های متعدد هنری با موضوع شهید سلیمانی و اجرای پویش «برسد به دست حاج قاسم» و «جمهوری اسلامی حرم است» در بخش های عکس، پادکست و دلنوشته و تقدیر از برگزیدگان در هفته هنر انقلاب اسلامی نیز خبر داد. رئیس حوزه هنری استان البرز، حمایت از گروه های سرود استان با موضوع حاج قاسم سلیمانی، تولیدات مناسب فضای مجازی در قالب های مختلف کلیپ، موشن استوری و … و تولید و توزیع مجموع آثار گرافیکی با این موضوع را از دیگر اقدامات حوزه هنری برشمرد.