صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2631  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 12 دی 1401
    امام جمعه کرج :
    حماسه ۹ دی نماد مسؤولیت شناسی مردم ایران در برابر مقدسات و ارزش‌ها است
    امام جمعه کرج گفت: مردم ایران در ۹ دی با اقتدار و استقامت نشان دادند که در برابر آرمان‌های انقلاب، ارزش‌های دینی و مقدسات ایستادند و مسؤولیت پذیر هستند.
    آیت‌الله محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، گفت: حماسه ۹ دی نماد مقاومت، مسؤولیت شناسی و تکلیف گرایی ملت ایران برای حمایت از مقدسات دینی ، عاشورای حسینی و ولایتمداری است.
    وی افزود: مردم در ۹ دی سال ۸۸ به خیابان ها ریختند و این روز به نماد مقاومت، مسؤولیت شناسی و تکلیف گرایی حمایت از ولایت و حرمت گذاشتن به مقدسات و عشق به عاشورا تبدیل شد و نظام اسلامی را بیمه کرد ضمن آنکه مردم در حماسه ۹ دی نشان دادند که اهل بصیرت هستند.
    امام جمعه کرج به حوادث و رویدادهای فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت : پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری جبهه ای متمرکز با روش خاص در برابر نظام اسلامی شکل گرفت و برای رسیدن به اهداف خود از همه خطوط قرمز نظام عبور کرد؛ افرادی که سالیان طولانی خود را خط امامی می دانستند و دائم از مکتب امام (ره ) تعریف می کردند اما راه دیگری در پیش گرفتند.
    وی ادامه داد: در این هنگام دشمنان خارجی و داخلی و جریان اصلاح طلبی در یک سطح قرار گرفتند تا نظام را ساقط کنند؛ افرادی که سالیان طولانی مبانی فکری خود را جدایی دین از سیاست می دانستند و آن را پنهان کردند و خود را پیرو خط امام نشان می دادند در این برهه زمانی به شکل دیگری ظاهر شدند.
    وی اظهار کرد: این جبهه بر خلاف راه امام خمینی (ره ) که دین از سیاست را جدا نمی دانست ، معتقد به جدایی دین از سیاست بود، این درحالی است که اگر فرایند نگاه امام (ره) در زمان قبل و حین پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بررسی کنیم ، می بینیم که آن حضرت یک رویه را دنبال کردند و سیاست و دیانت را در کنار هم دیدند.
    آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه تفکر سکولاریسم دین را از سیاست جدا می داند، گفت : امام (ره) موضوع سیاست را هدایت انسان می دانستند و فرمود سیاست این است که جامعه را هدایت و راه ببرد و تمام مسائل و ابعاد انسان را در نظر بگیرد و هدایت کند به طرف چیزی که صلاح شما است.
    امام جمعه کرج با بیان اینکه از اوایل دهه ۷۰ شمسی احیای تفکر جدایی دین از سیاست در دستور کار معاندان نظام اسلامی قرار گرفت، افزود: رهبر معظم انقلاب در آن برهه مسائله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و در خصوص خطرات تهاجم فرهگی و جنگ نرم تذکر دادند. وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص به روشنگری پرداختند و بزرگترین جهاد در عرصه، جهاد تبیین دانستند؛ البته برخی جریان های سیاسی در کشور راه افتادند و با دشمنان همسویی کردند ، عده ای هم دچار غفلت شدند.
    آیت الله حسینی همدانی گفت : در انتخابات دهم ریاست جمهوری ، فرصت طلبان با طرحی از قبل تعیین شده، کاندید خود را پیروز میدان معرفی کردند تا نظام را بر سر دو راهی قرار دهند و هماهنگی های داخلی و خارجی انجام شده بود و جریانات و جنایاتی انجام دادند و چه قضایایی به وجود آمد که با سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه خردادماه سال۸۸ تکلیف همه جریانات مشخص شد و بخش اعظم جمعیت فریب خورده بازگشتند و عده ای در صحنه ماندند و در صحنه ها ناآرامی به وجود آوردند.
    وی یادآور شد: در حماسه ۹ دی سال ۸۸ مردم به خیابان ها ریختند و ۹ دی به نماد مقاومت، مسولیت شناسی و تکلیف گرایی حمایت از ولایت و حرمت گذاشتن به مقدسات تبدیل شد.
    آیت الله حسینی همدانی به تربیت انسان در طراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی بود که نمونه بارز این انسان ها است، این شهید والامقام در عرصه های مختلف حضور داشت ؛ او انسان ولایی بود و همان سه رکن ارتباط با ولی خدا، مردم و جهاد با دشمن را سرلوحه امور قرار داد.
    وی بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که مقاومت اسلامی در مرحله عمل، نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را جلو انداخت و این رژیم در انتخاب کابینه دچار بیچارگی شده است که به زودی از صحنه روزگار محو خواهد شد.
    امام جمعه کرج گفت : رژیم غاصب صهیونیستی باید بداند که قدرت پاسخگویی فقط ایران نیست و همه جبهه مقاومت منتظر هستند که اشتباهی پیش بیاید و کار را تمام کنند و ریشه غده سرطانی را بکنند و از منطقه بیرون کنند. وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی این را به خوبی می داند در همان حملات اولیه ایران، چیزی برای ماندگاری باقی نمی ماند و امروز هزاران حاج قاسم سلیمانی در منطقه تربیت شده اند.
    آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی زنده و با بصیرت است، اظهار کرد: دشمنان گفتند که ۸۰ میلیون ایرانی نظام را نمی خواهند و برای کشور هزینه درست کردند.
    وی یادآور شد: در حماسه ۹ دی سال ۸۸ مردم به خیابان ها ریختند و ۹ دی به نماد مقاومت، مسؤولیت شناسی و تکلیف گرایی حمایت از ولایت و حرمت گذاشتن به مقدسات تبدیل شد.
    آیت الله حسینی همدانی به تربیت انسان در طراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی بود که نمونه بارز این انسان ها است، این شهید والامقام در عرصه های مختلف حضور داشت ؛ او انسان ولایی بود و همان سه رکن ارتباط با ولی خدا، مردم و جهاد با دشمن را سرلوحه امور قرار داد.
    وی بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که مقاومت اسلامی در مرحله عمل، نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را جلو انداخت و این رژیم در انتخاب کابینه دچار بیچارگی شده است که به زودی از صحنه روزگار محو خواهد شد.
    امام جمعه کرج اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی باید بداند که قدرت پاسخگویی فقط ایران نیست و همه جبهه مقاومت منتظر هستند که اشتباهی پیش بیاید و کار را تمام کنند و ریشه غده سرطانی را بکنند و از منطقه بیرون کنند. وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی این را به خوبی می داند در همان حملات اولیه ایران، چیزی برای ماندگاری باقی نمی ماند و امروز هزاران حاج قاسم سلیمانی در منطقه تربیت شده اند.