صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2769  |  صفحه ۵ | ایران زمین  |  تاریخ: 15 دی 1401
    معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی:
    دشمن در تلاش برای تعطیل کردن کارخانجات است
    معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: دشمن درحال تلاش برای تعطیل کردن شهرک‌های صنعتی و کارخانجات ما است، سیاست ما مقررات زدایی به منظور تسهیل در روند تولید داخلی است.
    علی حسین رعیتی فرد در نشست هم اندیشی رفع موانع تولید که به عنوان یکی از برنامه‌های محوری کنگره شهدای کارگر شهرستان فلاورجان برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزاری نشست هم اندیشی رفع موانع تولید به عنوان یکی از برنامه‌های محوری کنگره شهدای کارگر شهرستان فلاورجان در سال جاری اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که در سایه سار ولایت در طوفان‌هایی که دشمن برای کشور ایجاد می‌کند مقام عظمای ولایت سکان داری کشور را بر عهده دارد. وی ضمن اشاره به حماسه ۹ دی و سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با تاسی از توجه شهید سلیمانی به جایگاه ولایت با نقل جملاتی از ایشان افزود: یکی از نکات مهم که دربیانات سردار باید همواره به آن توجه داشته باشیم غنیمت شمردن فرصت‌ها در شرایط بحرانی است.
    رعیتی فرد با اشاره به تاریخچه انقلاب اسلامی و حضور مردم در انتخابات‌های مختلف بیان کرد: در کشور ما ۳۶ بار انتخابات برگزار شده و بیش از ۹۰۰ میلیون رأی در صندوق‌های ریخته شده و این موضوع بیانگر این است که مردم در ادوار مختلف سرنوشت خودشان را انتخاب کرده‌اند.
    وی در ادامه اضافه کرد: دشمنان کشور در ابتدای وقوع انقلاب اسلامی، وقتی فضا و آرمان‌های انقلاب را دیدند؛ تلاش کردند این فضا را در نطفه خفه کنند، کودتای نوژه، اقدامات قومیت‌ها و گروهک‌ها، ترور شخصیت‌های انقلابی و افراد مؤثر در انقلاب از مسائلی بود که پس از انقلاب کشور با آن مواجه بوده است.
    این مقام مسئول با بیان اینکه ما در حوزه صنعت از همان اوایل انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی با تحریم مواجه بوده‌ایم، ابراز داشت: کارگران و کارفرمایان علی رقم همه فشارهایی که بود در دو حوزه خط مقدم و خط تولید برای تأمین نیازهای کشور و نیازهای جنگی ایثارگرانه تلاش کردند. وی تاکید کرد: امروزه ما درگیر جنگ‌های مختلف ترکیبی، هیبریدی، اعتقادی و جنگ روایت‌ها هستیم که این جنگ‌ها اهدافی همچون ایجاد تزلزل و تلقین اینکه مردم نمی‌توانند را دنبال می‌کنند.این در حالی است که نخبگان کشور با استفاده از ظرفیت‌های کشور در حیطه‌های مختلف صنعت و تولید اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند.
    رعیتی فرد با اشاره به بیانات رهبری در دهه اخیر مبنی بر اینکه مهمترین مساله ما جنگ اقتصادی است، گفت: برای مقابله با این جنگ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند.
    وی با بیان اینکه دشمن در حال تلاش برای تعطیل کردن شهرک‌های صنعتی و کارخانجات ما هستند، مطرح کرد: علی رغم مشکلات زیادی که وجود دارد سیاست ما در وزارتخانه مقررات زدایی هست به منظور تسهیل گری در روند تولید داخلی است.
    معان روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما باید همه در خدمت ارکان تولید در جوامع کارفرمایی و کارگری باشیم و به عنوان متولی تنظیم روابط کار باید مسائل هر دوطرف کارگر و کارفرما را در نظر بگیریم.
    رعیتی فرد با بیان اینکه صدور مجوزها با حداقل زمان در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: برای سریع‌تر کردن روند انجام کار نظارت پسینی قرار دادیم که روند کار در مراحل اولیه با تأخیر مواجه نشود و پس از صدور مجوز نیز مجدداً نظارت صورت گیرد.
    این مقام مسئول یادآور شد: در حوزه ایجاد اشتغال بزرگترین مساله ما مهارت است و ما اگر کارگران ماهر را هم خوب حفظ و تربیت نکنیم در کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی با مشکل تأمین نیروی کارگر متخصص به صورت جدی در سال‌های آتی مواجه هستیم. از یک هزار و ۴۰۰ شهید شهرستان فلاورجان، ۱۴۶ شهید، کارگر هستند. نشست هم اندیشی رفع موانع تولید به عنوان یکی از برنامه‌های محوری کنگره شهدای کارگر شهرستان فلاورجان با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مسئولین شهرستانی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان به میزبانی شرکت نیرو کلر در سالن اجتماعات شهرک صنعتی اشترجان برگزارشد.