صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2770  |  صفحه ۵ | ایران زمین  |  تاریخ: 15 دی 1401
    معاون راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛
    اجرای ۷ پروژه بازآفرینی شهری در پارس آباد
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۷ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در پارس آباد اجرا می‌شود.
    محمد حسین زاده زارع در نشست مشترک با مسئولان راه و شهرسازی و شهرداری و شورای شهر پارس آباد، اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه‌های مشترک به ویژه طرح‌های بازآفرینی شهری نیازمند اهتمام جدی دستگاه‌های دخیل هستیم. وی با بیان اینکه برای شهرستان پارس آباد ۷ طرح بازآفرینی شهری تعریف شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها سه پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد به مرحله اجرا رسیده است.
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل عدم همکاری نهادها و ارگان‌های ذیربط را از اصلی ترین دلیل ابتر ماندن این طرح‌ها دانست و بیان کرد: در بحث بازآفرینی شهری پروژه‌های بسیار خوبی از جمله سالن ورزشی و پایگاه سلامت در شهرستان پارس آباد تعریف شده ولی از آنجایی که در تحویل زمین این پروژه‌ها به مشکل برخوردیم و ادارات مربوطه موفق به تحویل زمین نشدند مجبور به لغو قرارداد شدیم.
    حسین زاده زارع شهرستان پارس آباد را به دلیل داشتن مناطقی همچون زیر نهر تراب نیازمند بازآفرینی و ارائه مشوق‌های لازم برای اجرای این طرح‌ها اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در این خصوص همکاری لازم با راه و شهرسازی استان انجام نشده امکان جذب اعتبارات نیز مقدور نیست.
    وی مساعدت ویژه فرمانداری پارس آباد را در جذب اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی یادآور شد و خواستار همکاری ادارات ورزش و جوانان، مرکز بهداشت و شهرداری‌ها در اجرای موفق این پروژه‌ها شد.
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در سال‌های گذشته بیش از ۷۷۰ تن قیر رایگان به شهرستان پارس آباد اختصاص یافته که با همکاری شهرداری و شورای شهر در محلات هدف استفاده شده است.
    حسین زاده زارع از اختصاص ۶۰ تن قیر رایگان در سال جاری برای این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: براساس قولی که مدیرعامل بازآفرینی شهری و مدیر کل راه و شهرسازی استان داده اند موظف هستیم کل معابر خاکی که توسط شهرداری احصا و در محدوده محلات بافت فرسوده قرار دارند را با قیر رایگان آسفالت و تحویل مردم دهیم.
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از تعریف پنج پروژه جدید با ۷ میلیارد تومان اعتبار در سال جدید از محل اعتبارات محرومیت زدایی در شهرستان پارس آباد خبرداد و بیان کرد: در راستای جذب اعتبارات برای پروژه‌های نیمه تمام راهکارهای مناسب اندیشیده می‌شود.
    حسین زاده زارع جذب مشارکت‌های مردمی را در نوسازی، بهسازی و یا احداث ساختمان‌های جدید در داخل بافت فرسوده یادآور شد و گفت: تمامی پیمانکاران، سازندگان و انبوه سازان که در سطح شهرستان پارس آباد فعالیت می‌کنند باید در زمینه مردمی سازی و مشارکت‌های مردمی با شرکت بازآفرینی شهری همکاری لازم را داشته باشند.
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص پنج بسته تشویقی از طرف دولت برای مالکان و سازندگان داخل بافت فرسوده و محلات هدف خبر داد و اظهار کرد: این بسته‌های تشویقی شامل تسهیلات و تخفیف در انشعابات است.
    حسین زاده زارع خاطرنشان کرد: کسانی که در بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت می‌کنند از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف شهرداری‌ها برخوردار می‌شوند. وی از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای هر واحد به مالکان و یا سازندگانی در شهرستان پارس آباد خبرداد و گفت: ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات با سود صفر درصد ارائه می‌شود.