صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2782  |  صفحه ۶ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 15 دی 1401
    اعطای تسهیلات به زلزله‌زدگان خوی تسریع می‌شود
    مدیرشعب بانک مسکن آذربایجان غربی در جلسه فوق‌العاده ستاد بحران استان در خصوص آمادگی همه‌جانبه بانک برای تسریع در پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان زلزله خوی اعلام آمادگی و گزارش ارائه کرد.به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، خلیل ایمانی مدیرشعب آذربایجان غربی ضمن دیدار از مناطق زلزله زده روستاهای توابع شهرستان خوی در جلسه فوق‌العاده ستاد بحران استان که با حضور امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر مدیران استانی برگزار شد حضور یافت.
    ایمانی با اشاره به سردی هوا در این منطقه مرزی و پایین بودن توان مالی ساکنین منطقه خواستار تسریع در اتمام و بهره‌برداری از خانه‌های در دست احداث شد و گفت: بانک مسکن و کارکنان آن در تحقق این امر آماده به خدمت است.
    مدیر شعب آذربایجان غربی گفت: در چهارچوب دستورالعمل‌های مصوب، پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه در سه قالب تسهیلات عقود مشارکتی با دوران مشارکت و تقسیط حداکثر 15 ساله، تسهیلات جعاله با دوران تقسیط حداکثر 5 ساله و تسهیلات مرابحه با دوران تقسیط حداکثر 7 ساله در زیر بخش‌های مختلف و با نرخ 5 درصد در بخش شهری و 4 درصد در بخش روستایی در سه شعبه مرکزی، انقلاب و امام خوی صورت می‌پذیرد.
    وی افزود: آمادگی داریم علاوه بر شعب اعلام شده، در محل‌های مورد نیاز حاضر شویم و به محض معرفی آسیب دیدگان از طرف بنیاد مسکن یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنیم.
    مدیرکل مدیریت بحران استان نیز از تلاش‌های بانک مسکن در زمینه تامین مالی به‌موقع طرح‌های بازسازی مناطق آسیب‌دیده ناشی از حوادث طبیعی قدردانی کرد.
    طی زلزله مهرماه در خوی، بیش از 1600 واحد مسکونی دچار خسارت شده یا نیازمند تخریب و بازسازی شدند که هم‌اکنون 600 خانه شهری و 500 خانه روستایی در دست مرمت و بازسازی و نوسازی کامل است.