صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2796  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 15 دی 1401
    برخی از گوشی‌های سامسونگ آپدیت گوگل پلی را دریافت نمی‌کنند
    اخیرا کاربران گوشی‌های سامسونگ در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده که در بروزرسانی گوگل پلی که در جولای ۲۰۲۲ (مصادف با تیر ۱۴۰۱) منتشر شد گیر کرده‌اند. در حالی که آخرین نسخه این برنامه مربوط به دسامبر ۲۰۲۲ (مصادف با آذر ۱۴۰۱) است، کاربران گوشی‌های پرچمداری مانند گلکسی اس ۲۲ و گلکسی زد فولد ۴ نیز این گزارش را داده‌اند
    احتمالا تا کنون در بروزرسانی‌های سیستمی و امنیتی شنیده‌اید، اما نوع دیگری از بروزرسانی وجود داشته که مستقیما از سوی گوگل به تلفن‌های دارای اندروید ۱۰ یا بالاتر ارائه می‌شود. این آپدیت‌ها، بروزرسانی‌های سیستمی و امنیتی گوگل پلی هستند و دستگاه اندرویدی باید آن‌ها را دریافت کند، حتی اگر هیچ بروزرسانی سیستم‌افزار یا امنیتی نداشته باشد.
    این موضوع مربوط به یک اصلاح بزرگ از سوی گوگل بود که با اندروید ۱۰ ارائه شد و گوگل پلی را تبدیل به چیزی بیشتر از یک فروشگاه اپلیکیشن کرد. هدف از این کار، محافظت در برابر اهداف مخرب به ویژه برنامه‌های مشکوکی بود که ممکن است به دستگاه شما راه پیدا کرده و گوگل پلی آن‌ها را شناسایی کند.
    اما این موضوع چه ربطی به گوشی‌های سامسونگ دارد؟ همانطور که وب‌سایت Android Police نیز این موضوع را گزارش داده، برخی کاربران در رسانه‌هایی مانند Reddit گزارش داده که به طرز مشکوک دیگر این بروزرسانی‌ها را دریافت نمی‌کنند.
    چگونه نسخه بروزرسانی امنیتی گوگل پلی خود را بررسی کنیم؟
    در برخی موارد، کاربران درخواست‌هایی برای راه‌اندازی مجدد و اعمال آخرین بروزرسانی دریافت می‌کنند و توصیه می‌شود اگر این اعلان‌ها را دریافت کردید، سریعا بروزرسانی را دریافت کنید. اما راه‌حل‌های پشتیبان نیز برای این عمل وجود دارد:
    تنظیمات را باز کنید.
    به بخش Security & Privacy بروید.
    بخش Updates را باز کنید.
    هر دو نسخه بروزرسانی گوگل پلی را با آخرین نسخه‌ها مقایسه کنید.
    در حال حاضر، هر دو نسخه از بروزرسانی‌ها به شرح زیر است:
    نسخه بروزرسانی سیستمی گوگل پلی: آخرین نسخه از ۱ نوامبر ۲۰۲۲ (مصادف با ۱۰ آبان ۱۴۰۱)
    نسخه بروزرسانی امنیتی گوگل پلی: آخرین نسخه از ۵ دسامبر ۲۰۲۲ (مصادف با ۱۴ آذر ۱۴۰۱)
    با این حال، گزارش‌هایی نیز وجود داشته که حتی این روش نیز مشکل را برطرف نمی‌کند، زیرا حتی پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، نسخه‌ها ثابت می‌مانند. به این ترتیب، پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، مطمئن شوید که دوباره آن را بررسی کنید. اما اگر مجددا نسخه‌ها تغییر نکرده باشد چه باید کرد؟
    در حال حاضر، هیچ راه حل قطعی از سوی سامسونگ یا گوگل ارائه نشده است. با توجه به اینکه این مشکل حتی روی گوشی‌های پرچمدار و برخی میان‌رده‌های برجسته مانند A52 تاثیر می‌گذارد، انتظار می‌رود این مشکلی به زودی رفع شود. احتمال می‌رود این معضل فعلی، با بروزرسانی سیستمی ژانویه که در اوایل ماه با سری گلکسی نوت ۱۰ آغاز شد برطرف شود.