سرمقاله

چند نکته درباره نمایشگاه کتاب تهران / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حضور همراه اول در نمایشگاه الکامپ با آخرین دستاوردهای فناورانه
  • از صدر نشینی ژرمن ها تا برد مجارستان در وقت اضافه با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • وزیر ارتباطات فیبرنوری و ۱۰۰۸مین سایت 5G ایرانسل را افتتاح کرد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 27965  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 23 اردیبهشت 1403
    در روز «تفاهم نامه های» شرکت ملی حفاری ایران
    شرکت های ملی حفاری ایران و تایکو تفاهم نامه همکاری امضا کردند
    در سومین روز کاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت تایکو تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
    این تفاهم نامه با موضوع ارائه خدمات تعمیر و ارتقاءگرداننده های فوقانی(TOP DRIVE) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور شماری از مدیران ارشد صنعت نفت به امضای حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و گرجی مدیرعامل شرکت تایکو رسید.
    این سند همکاری بر محور بهره‌گیری از ظرفیت های تخصصی شرکت نوآوران تکساز صنعت (تایکو) در راستای تأمین نیازهای شرکت ملی حفاری ایران، تعریف و مورد امضای طرفین قرار گرفت.
    بر پایه این گزارش گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در سال های گذشته از خدمات شرکت تایکو در زمینه ساخت سه دستگاه گرداننده فوقانی پیشرفته بهره مند گردیده و نسبت به عقد قرارداد ساخت دو دستگاه دیگر اقدام کرده است.
    وی افزود: تجهیز فوق پیشرفته تاپ درایو در افزایش سرعت حفاری و راندمان کار، کاهش گیر لوله ها وکاهش هزینه ها و ارتقا ضریب ایمنی بسیار موثر بوده و از نیازهای اساسی صنعت حفاری است.
    در ادامه گرجی مدیرعامل شرکت تایکو افزود: این شرکت کشور را از واردات این تجهیز اساسی بی نیاز و عملاً با سرمایه گذاری و حمایت شرکت ملی حفاری ایران از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری نموده است.
    گرجی تصریح کرد: با توجه به اعتماد ملی حفاری، بازسازی، تعمیر و و ارتقاء تعدادی دیگر از تاپ درایو های سایر دکل های حفاری در اجرای این تفاهمنامه به این شرکت واگذارخواهدشد که زمینه اشتغال زایی و بومی سازی بیش از پیش را فراهم می کند.