سرمقاله

نقش رسانه ها؛ بایدها و نبایدها ‪/‬ شهاب زمانی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 29424  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 خرداد 1403
    برخورداری 40 روستای استان مرکزی از آب شرب پایدار
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آبرسانی به 40 روستای استان مرکزی در راستای طرح ملی و محرومیت زدایی به منظور تامین آب پایدار در دست اقدام است. حشمت‌اله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای دارای تنش آبی اظهار داشت: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم و بهداشتی است و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند، این طرح به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی روستاها تدوین و اجرا شده که تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از شتاب گیری طرح ملی و محرومیت زدایی جهاد آبرسانی در استان مرکزی به منظور تامین آب شرب سالم وپایدار برای روستاهای دارای تنش آبی خبر داد و افزود: آبرسانی به 40 روستای استان در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، خنداب، کمیجان و دلیجان در دست اقدام است و تا پایان سال جاری این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی بهرمند می‌شوند.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: اجرای 23 کیلومتر خط انتقال آب، احداث 3 باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 200 متر مکعب، احداث 5 باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز 2 حلقه چاه آب، نصب 8 عدد شیر کنترلی، نصب و تعویض 860 فقره انشعاب آب از جمله اقدامات در دست اجرا در راستای آبرسانی به 40 روستای استان مرکزی است.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: تلاش برای رساندن آب سالم و پایدار به مردم روستاهای کشور یکی از اهداف وزارت نیرو در دولت سیزدهم است در این راستا روستاها و مناطق مختلف با توجه به گستردگی جغرافیایی کشور و پراکندگی به منظور آبرسانی، اولویت بندی و روستاها براساس مشکل تامین آب شرب، مشکل کیفی آب شرب و نیز محدودیت درشبکه توزیع طبقه بندی شدند.