سرمقاله

چرا با دلار ۲۸۵۰۰ تومان بهار نخواهد شد؟ ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2977  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 19 دی 1401
    نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:
    مدیرعامل شرکت آبفا استان از مدیران نمونه و جهادی کشور است 
    تبریز - فلاح: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مهندس محمد خانی جزء مدیران نمونه و جهادی کشور در حوزه آب است.
    امام جمعه تبریز در این دیدار ضمن اعلام این مطلب، اظهار کرد: مسئله آب حساس و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    وی با اشاره به کاهش منابع آبی در ایران، بیان داشت: متأسفانه با کاهش نزولات آسمانی شاهد کمبود آب در کشور و سطح استان هستیم که باید با برنامه ریزی های مناسب شاهد قطعی آب نباشیم.
    حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه آب جزء مباحات اولیه است و کسی مالک آن نیست، عنوان کرد: با اینکه مردم در استفاده از آن آزادند اما بر طبق روایات و دستورات اهل بیت علیهم السلام اسراف و استفاده بی رویه از آن خلاف شرع است.
    نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر جلوگیری از هدر رفت آب، اظهار داشت: میزان هدر رفت آب در شبکه های توزیع آب شهری مناسب نیست که باید با نشت یابی و اصلاح سیستم های توزیع از آن جلوگیری شود.
    وی با تأکید بر استفاده از مشارکت های مردمی جهت تفکیک آب شرب از آب مصارف بهداشتی، افزود: می توان با فرهنگ سازی و در اختیار گذاشتن تسهیلاتی مشترکان را جهت پیاده سازی سیستم دوگانه توزیع آب تشویق کرد.
    امام جمعه تبریز ضمن دعوت از مردم و شهروندان به صرفه جویی در مصرف آب گفت: اگر بخواهیم شکر نعمت خداوند را در خصوص آب به جای آوریم این همان صرفه جویی است.
    در این دیدار، رئیس‌هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا کشور گزارشی از فعالیتهای انجام شده و همچنین برنامه‌های راهبردی شرکت آب و فاضلاب کشور برای استان آذربایجان شرقی برای سال آینده را ارائه کرد.
    دکتر جعفری خدمت رسانی به مردم را افتخار این شرکت دانست و افزود: رضایت مندی مردم از اهداف اساسی شرکت محسوب می‌شود و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی در جهت تامین و توزیع آب این مسئله را به اثبات برسانیم.
    اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای محروم آذربایجان شرقی
    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فاضلاب آذربایجان شرقی با عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.
     دکتر اتابک جعفری در این دیدار با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شرکت آب و فاضلاب استان در خدمات رسانی به مردم شریف استان، گفت: شرکت آب و فاضلاب جزو دستگاه‌های خدمت رسان است که وظیفه سنگین و حساسی را بر عهده دارد و در جهت بهبود کیفیت و انجام خدمات به مردم باید به روز و آماده باشد.
    وی با اشاره به اهمیت آب با توجه به شرایط کشور و استان اظهار داشت: در حوزه آب و فاضلاب مدیریت و برنامه ریزی جدی اتفاق افتاده که مهمترین آن آبرسانی به روستاهای محروم است و حتما باید پروژه های عمرانی و زیربنایی به جد دنبال و تامین اعتبار شود.
    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر نگاه ویژه وزارتخانه بر مدیریت منابع موجود، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در این استان تابستان را بدون مشکل قطعی آب پشت سر گذاشتیم و باید برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت از الان به فکر تابستان سال بعد هستیم.
    وی با بیان این که در آذربایجان شرقی نیز شاهد کاهش نزولات آسمانی هستیم و این امر باعث کاهش سدهای و در نتیجه آب شرب شده است، اظهار داشت: با عنایت به این که پروژه های شرکت آب و فاضلاب در این استان فعال است لذا با این نگاه که روند اجرای طرح ها شتاب بگیرد و کار تعطیل نشود، اعتبارات ویژه ای به این پروژه ها تزریق خواهد شد.
    وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال ( لوله گذاری) آب ارس به دشت شبستر و تبریز، ادامه داد: امیدواریم با همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و همکاری تمام ارگان ها شاهد بهره برداری هرچه سریع تر این پروژه باشیم تا مشکلات تعداد زیادی از شهرستان های استان حل شود.
    وی خاطرنشان کرد: برای هدررفت آب و استفاده از پساب فاضلاب با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی هم برنامه هایی داریم که به زودی طی بخشنامه وزارت نیرو، عملیاتی خواهد شد.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم در این بازدید با ارائه گزارشی از اقدامات عوامل این مجموعه برای تأمین آب پایدار و خدمات رسانی به کلانشهر تبریز گفت: شرکت آب و فاضلاب استان با تمهیدات و اقدامات پیش بینی شده در همه حال آماده بوده و در حال خدمت رسانی می باشد تا با کیفیت ترین آب شرب را در اختیار مردم قرار دهد.
    مهندس خانی در ادامه تاکید کرد: افقی جامع برای پروژه های آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است که با اجرای آن استان به لحاظ زیرساخت های آب و فاضلاب تضمین و شرایط بهتر خواهد شد.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۱۲۱ روستا در شهرستان های هشترود، کلیبر، خداآفرین و ورزقان طبق تفاهم نامه آبرسانی خواهند شد.
    مهندس خانی افزود: مجموع اعتبارات این طرح ۲۵۰ میلیارد تومان بوده ولی با رایزنی‌هایی که از طرف استانداری و وزیر نیرو انجام شده است تعداد روستاهای محروم تا ۵۰۰ روستا افزایش داده شده که با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی که برای آن در نظر گرفته شده در حال پیگیری است.
    مدیرعامل شرکت آبفای استان ادامه داد: این پروژه شامل بخش های مختلفی اعم از ۱۸۰ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۲۸ مخزن و خود تصفیه خانه تشکیل شده و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.خانی پیشرفت پروژه جهاد آبرسانی در سه شهرستان ورزقان، هشترود و کلیبر را ۴۵ درصد اعلام کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب علاوه بر کمیت به کیفیت کار هم اهمیت بسیاری می دهد و علیرغم این که در روند اجرایی پروژه ها مشکلاتی در سطح منطقه شاهد بوده ایم ولی اجرای پروژه ها متوقف نشده است.
    مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در مجتمع ستارخان ورزقان ۱۶ باب مخزن با حجم ۱۰۰۰ مترمکعب، ۳ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۵ لیتر در ثانیه، ۶۵ کیلومتر خطوط انتقال همچنین ۲۲ کیلومتر شبکه توزیع انجام خواهد شد.
    وی افزود: ۶۰ روستا به همراه شهر ورزقان با تعداد ۸ هزار و ۶۶۳ خانوار و مجموع ۳۰ هزار و ۶۴۹ نفر جمعیت (مجتمع شامل ۶۴ روستا و شهر ورزقان می باشد) که ۴ روستا قبلا" آبرسانی صورت گرفته است جزء برنامه های این شرکت در این پروژه خواهد بود.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: پیشرفت کار این مجتمع ۶۵ درصد است.