صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رونمایی از مدل‌های زبانی فارسی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
  • افتتاح سرویس FTTX Pro ایرانسل توسط وزیر ارتباطات / ثبت بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه ایرانسل
  • زمان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری دوساعت تمدید شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30409  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 08 تیر 1403
    هر چهاری با چهار برابر نیست؛ هیجان فوتبال یورو با تلویزیون اینترنتی آرپا

    روز آخر مسابقات یورو ۲۰۲۴، در دور مقدماتی، در حالی به پایان رسید که در گروه E مسابقات، تیم‌های اسلواکی و رومانی به تساوی ۱-۱ رسیدند و از سوی دیگر، اوکراین و‌ بلژیک نیز به تساوی بدون گل دست یافتند.

    روز آخر مسابقات یورو ۲۰۲۴، در دور مقدماتی، در حالی به پایان رسید که در گروه E مسابقات، تیم‌های اسلواکی و رومانی به تساوی ۱-۱ رسیدند و از سوی دیگر، اوکراین و‌ بلژیک نیز به تساوی بدون گل دست یافتند. به این ترتیب، تیم‌های این گروه که تا پیش از این دور، همگی ۳ امتیازی بودند، در پایان سومین مسابقه، همگی ۴ امتیازی شدند. اما به دلیل برد ۳ بر صفر رومانی در روز اول، این تیم با ۴ امتیاز و تفاضل ۱+ در صدر جدول نشست  و تیم اوکراین، با ۴ امتیاز و تفاضل ۲- ، در قعر جدول قرار گرفت و حذف شد.

       در این گروه، بلژیک به عنوان تیم دوم صعود کرد و در دور حذفی باید به مصاف فرانسه برود. اما اسلواکی تیم خوشبخت این گروه بود که به عنوان تیم سوم صعود کرد، به سمت ساده‌تر جدول رفت. اسلواکی در دور یک هشتم، به مصاف انگلیس خواهد رفت و در صورت شکست دادن این تیم، باید به مصاف برنده ایتالیا و سوییس برود. نکته جالب این بود که تمام این تیم‌ها در گروه یادشده ،  ۴ امتیازی بودند.


       در گروه F مسابقات، گرجستان با حضور ثابت گولسیانی مدافع تیم پرسپولیس، موفق شد با دو‌ گل پرتغال را شکست دهد. گل اول گرجستان را کوارتسخلیا، ستاره ناپولی زد. اما بدون شک، بهترین بازیکن زمین در این بازی مامارداشویلی، گلر گرجستان بود که روی موقعیت‌های متعدد، در برابر مهاجمان نامدار حریف ایستاد. گرجستان با این پیروزی، موفق شد به عنوان تیم سوم گروه به دور بعد مسابقات صعود کند. گرجستان در دور یک‌هشتم نهایی، باید در روز یکشنبه ۱۰ تیرماه، به مصاف اسپانیا برود.

       در این گروه پرتغال با ۶ امتیاز، اول شد و در دور بعد به مصاف اسلوونی خواهد رفت. دیگر تیم ۶ امتیازی این گروه، ترکیه بود که باید به مصاف پدیده‌ی این رقابت‌ها یعنی اتریش برود.

       مسابقات دور‌ یک‌هشتم‌نهایی یورو ۲۰۲۴، از روز ۹ لغایت ۱۲ تیر ماه برگزار می شود. این ۸ مسابقه به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی آرپا پخش خواهد شد. آرپا، علاوه بر پخش مسابقات و کارشناسی دیدارها، هر روز با برگزاری قرعه‌کشی‌، به  بینندگان برنده، جوایزی را، اهدا می‌کند.