سرمقاله

۳ توصیه به اصلاح طلبان برای پیروزی! / محمد یوسفی آرامش

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حضور مجموعه کری گیمز به عنوان ناشر بازی‌های موبایلی در الکامپ 1403
  • ارائه بیمه رایگان سرقت گوشی و سیمکارت توسط آی‌بیمه در الکامپ 1403
  • حضور ایرانسل در نشست‌های تخصصی دومین روز الکامپ
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30565  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 10 تیر 1403
    حضور ایرانسل در نشست‌های تخصصی دومین روز الکامپ

    نشست‌های تخصصی دومین روز بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ با حضور مدیران ارشد ایرانسل برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی ایرانسل، صبح امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ و همزمان با دومین روز نمایشگاه الکامپ، مدیران ارشد ایرانسل با حضور در نشست‌های تخصصی جانبی این نمایشگاه، تجارت و رویکردهای ایرانسل در به کار گیری هوش مصنوعی و روندهای نوآورانه را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشتند.

    بر همین اساس علی مقدم معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل در نشست تخصصی «نقش راهبردی هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در خدمات پس از فروش و تجربه مشتری»، ضمن ارائه تعریفی از هوش مصنوعی و نقش آن در دنیای امروز، گفت: هوش مصنوعی در توسعه خدمات پس از فروش نقشی اثرگذار دارد و می‌توان با اتکاء به آن الگوهای خرید مشتریان را شناسایی کرده و به پیش‌بینی خدمات مورد نیاز آنها پرداخت. همچنین برخی شرکت‌ها و مجموعه‌ها از هوش مصنوعی با هدف پشتیبانی مشتریان بهره می‌گیرند تا به حل مشکلات آنها بپردازند. شیوه‌ای که علاوه بر افزایش رضایتمندی مشتریان، باعث کاهش هزینه‌های پشتیبانی نیز می‌شود.

    معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل افزود: تحول دیجیتال مبحث دیگری است که تجربه مشتریان را بهبود داده و می‌تواند به جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان کمک کند. در ایرانسل ۶۲ درصد تعاملات از طریق چت و آی‌چت انجام می‌شود و سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من با بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال، سهم بالایی از توجه به تحول دیجیتال در خدمات پس از فروش را برعهده دارد. ایرانسل‌من علاوه بر فراهم کردن یک رابط مناسب کاربری، در تعریف پروژه‌های جذب کاربر و پویایی در افزایش بلوغ رابط کاربری بر اساس نیاز کاربر هم مؤثر بوده و تمرکز اصلی آن بر حوزه ارتباط با مشتریان است.

    او در ادامه به چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از تهدیدهای بزرگ این حوزه، مربوط به حریم خصوصی کاربران و امنیت داده‌ها است که برای جلب اعتماد مشتریان لازم است شرکت‌ها از فناوری‌های امنیتی پیشرفته به منظور جلب اعتماد مشتریان بهره‌ بگیرند.

    در بخش دیگری از این نشست‌های تخصصی با نام “تور فناورانه” که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، بابک خرمی مدیرکل فنی ایرانسل به معرفی مرکز توسعه نرم افزار ایرانسل پرداخت و گفت: در دنیا مرسوم است که اپراتورها به سمت شرکت‌های تک‌کو (Techco) گام بردارند و ما نیز از فضای ابری برای کوتاه کردن مسیر تبدیل ایده به محصول کمک گرفته‌ایم. در واقع مرکز توسعه نرم افزار ایرانسل با دریافت ایده‌های جداگانه پیمانکاران این شرکت، به تحقیق و بررسی پرداخته و بطور دائم این ایده‌ها را ارتقاء می‌دهد.

    مدیرکل فنی ایرانسل با اشاره به تأسیس و ایجاد بخشی با عنوان ایرانسل‌لبز، از ریسک‌های متعددی که در این مسیر وجود داشت یاد کرد و گفت: محدودیت مهارت‌ها در این حوزه، مشکل در جذب نیروی متخصص و از بین بردن علاقمندی نیروهای کار به مهاجرت، برخی از سختی‌های این کار بود اما طی سال‌های گذشته از تیمی کوچک به جمعی بزرگ رسیده‌ایم و حتی می‌توان گفت پیشگام راه‌اندازی Cloud در ایران هستیم.

    مدیرکل فنی ایرانسل ایجاد واحد توسعه IT (LDC)، ایجاد API Management ، MWGS&S و پروژه IOS را از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش فنی ایرانسل برشمرد و گفت: آزمایشگاه هوش مصنوعی ایرانسل نیز در حال فعالیت روی طرح‌های متعددی است که در نهایت تمام این بخش‌ها برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، فرصتی مناسب برای همکاری فراهم می‌کنند.

    کاظم دهقانی مدیر عامل شرکت ویستا که بازوی سرمایه‌گذاری ایرانسل در کسب‌و کارهای نوپا محسوب می‌شود نیز در نشست «شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی و تحول اقتصاد دیجیتال»، به ارایه توضیحاتی درباره سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت و گفت: در حال حاضر برای شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌های تجاری ایجاد CVC (سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی)، از اهمیت بالایی برخوردار است. این شیوه به دلیل آنکه علاوه بر سرمایه‌گذاری، در موارد غیر نقدی نیز می‌تواند به شرکت‌های سرمایه پذیر کمک‌های متعددی داشته باشد، در سالیان گذشته به اولویت کسب و کارها برای جذب سرمایه تبدیل شده است. بر این اساس ایرانسل نیز در سال‌های اخیر موضوع سرمایه‌گذاری خطر پذیر شرکتی را در دستور کار قرار داده و هلدینگ سرمایه‌گذاری ویستا در این زمینه اقدامات متعددی داشته است.

    آخرین نشست تخصصی روز دوم نمایشگاه الکامپ با نام «تاک ۵ الکامپ» نیز با موضوع امنیت و پایداری شبکه و با حضور امیرحسین اروجی کارشناس ارشد عملیات شبکه ایرانسل برگزار شد.

    کارشناس ارشد عملیات شبکه ایرانسل، در این نشست با تاکید بر اینکه تیم عملیات شبکه تلاش دارد اختلالات و قطعی‌های احتمالی را در اسرع وقت برطرف کند، گفت: یکی از چالش‌هایی که این روزها با آن مواجهیم بحث قطعی‌های گسترده برق است. چرا که تجهیزاتی که ما برای این شرایط در نظر گرفته‌ایم برای حدود دو تا ۲.۵ ساعت پایداری شبکه را حفظ می‌کند اما چنانچه زمان قطعی بیش از این شود، باید تیمی به همراه دیزل ژنراتور به منطقه اعزام شود. نوسانات برق، تأسیسات و تجهیزات ما را نیز با مشکل مواجه می‌کند. از سوی دیگر در تأمین قطعات نیز با چالش‌هایی مواجهیم و در نهایت این روند هزینه‌های متعددی به ما تحمیل می‌کند.

    کارشناس ارشد عملیات شبکه ایرانسل همچنین از طراحی سامانه‌ای خبر داد که به پایش وضعیت سایت‌‌های اصلی و مهم در زمان قطعی برق می‌پردازد و گفت: این سامانه در مواقع بحران با خارج کردن تکنولوژی‌های غیر ضروری از مدار، باعث می‌شود دسترسی به برق برای مدت زمان بیشتری مقدور باشد. این موضوع در شرایطی که تأمین باتری از سوی شرکت‌های داخلی با مشکلاتی مواجه شده، کمک بسزایی دارد.