صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حضور مجموعه کری گیمز به عنوان ناشر بازی‌های موبایلی در الکامپ 1403
  • ارائه بیمه رایگان سرقت گوشی و سیمکارت توسط آی‌بیمه در الکامپ 1403
  • حضور ایرانسل در نشست‌های تخصصی دومین روز الکامپ
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30573  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 11 تیر 1403
    آقایان صاحب قدرت! برسر قدرت ماندن به چه قیمتی؟ / مرتضی عزتی
    اخیرا برخی مقامات رسمی به دفاع از کاندیدای خاصی برخواستهاند و حتی در گفتههای خود برای فریب مردم از گفتن سخنان غیر واقع نیز ابا نمیکنند. آقایان صاحب قدرت، چرا مشکلاتی را که شما ایجاد کردیدهاید، بر گردن دیگران میاندازید؟ آقایان صاحب قدرت، آیا شما نمیدانید که بیشتر مشکلات اقتصادی امروز از زمان تحریمهای اقتصادی همه جانبه ایران از طرف سازمان ملل در سال 1391 آغاز شد، زمانی که دوستان شما و کاندیداهای امروز ریاست جمهوری، قدرت را در دست داشتند؟
    قصد حمایت از دولت روحانی را ندارم، ولی آیا شما نمیدانید این دولت تلاش کرد تورم ایجاد شده ناشی از تحریم را کاهش دهد و تا سال 1396 به کمتر از 10% رساند و رشد اقتصادی را از همان سال 1392 که رای آورد، مثبت کرد؟
    آیا شما نمی دانید برخی سیاستمداران دوراندیش، تحریمی را که شما ایجاد کرده بودید با توافق نامه برجام برطرف کردند و رشد اقتصادی ایران را به بالای 8 درصد رساندند تا مردم پس از چند سال، نفسی بکشند؟
    آیا شما نمی دانید چه کسانی مانع از تداوم برجام و توافق دوباره آن شدند و مذاکرات بازگشت آمریکا به برجام را برهم زدند تا سایه تحریم را بر اقتصاد ایران پایدار کنند و تورم بالا و رشد منفی اقتصادی را بر گرده مردم تحمیل کنند؟
    آیا شما نمی دانید چه کسانی بعد از 3 سال هنوز وعدههای یک ساله و چند ماهه خود را عملی نکرده اند و با عوامفریبی و ساختن موفقیتهای کاذب تلاش دارند، همچنان بر میز قدرت بچسبند؟
    آقایان صاحب قدرت شما که خوب میدانید، ولی خوب است آنها که به شما اعتماد کردهاند نیز بدانند: بر اساس آمارهای مرکز آمار دولت، با آغاز تحریمها که شما صاحبان قدرت آن را فراهم کردید، رشد اقتصادی ایران منفی و تورم به یالای 35% رسید، ولی با تلاش دولت بعدی، تورم کاهش یافت و رشد اقتصادی مثبت شد و با امضای توافقنامه برجام، رشد اقتصادی به بالای 8% رسید.
    کسانی که به این صاحبان قدرت اعتماد کردهاید، بدانید: بیش از 10% درآمد امروز و همیشه آینده همه ایرانیان حاصل همان دوسال برجام است. بدانید اگر تحریمها نبود، امروز درآمد همه ایرانیان از جمله شما بیش از 50% بالاتر، تورمی که بر دوش شما سنگینی میکند بسیار پایینتر و شاید قدرت خرید و رفاه همه مردم ایران چند برابر امروز بود.
    کسانی که به این صاحبان قدرت اعتماد کردهاید، بدانید که این تحریمها که صاحبان قدرت امروز بانی و حامی آن هستید، سالانه بیش از یکصد میلیارد دلار هزینه و بیش از این عدمالنفع برای کشور ایجاد کرده است.
    کسانی که به این صاحبان قدرت اعتماد کردهاید، بدانید که با تلاش های تندروهای آمریکایی، اسراییلی و ایرانی، آمریکا از برجام خارج شد و به آن وارد نشد تا دوباره رشد اقتصادی کاهش و تورم افزایش یابد و سایه تحریم و فشارهای اقتصادی آن بر سر ایرانیان باقی بماند و فقر ایرانیان هر روز بیشتر و بیشتر شود.
    کسانی که به این صاحبان قدرت اعتماد کردهاید، بدانید اگر امروز فروش نفتی داریم، رشد اقتصادی اندکی داریم و درآمد ارزی محدودی داریم، بی شک، حاصل همان برجام است که نیم بندی از آن باقی مانده است. اگر برجام نبود، امروز ما تنها میتوانستیم برای اندک دارو و غذای بخور و نمیر، نفت یا کالاهای دیگر صادر کنیم. اگر همین برجام نیم بند هم نبود، فقر و فلاکت گریبان همه را گرفته بود.
    باید قدر برجام را بدانیم.
    هان ای کسانی که به این صاحبان قدرت اعتماد کردهاید، بدانید تداوم رویکردهای عوام فریبانه آنان، جز افزایش فقر و رنج برای مردم که شما نیز از آنان هستید، چیزی ندارد.
    از خود بپرسید، آیا این کارهای صاحبان قدرت اخلاقی است؟ آیا این کارهای صاحبان قدرت با تقوا سازگار است؟ آیا این کارهای صاحبان قدرت با قرآن سازگار است؟ آیا این کارها با مردم داری سازگار است؟ اساسا، آیا این کارها می تواند برای مردم باشد؟