سرمقاله

اراده مردم تعیین کننده است / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • استقرار نمونه کاربردی خودروی متصل در الکامپ ۱۴۰۳
  • می‌خواهم زنده بمانم/هیجان و تفاوت با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • تفاهم صندوق‌های پژوهش و فناوری همراه فاند و صنعت نفت با محوریت هوشمندسازی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30657  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 12 تیر 1403
    مخبر:
    شهید رئیسی خیلی از نیازها را با یک تماس برطرف می‌کرد
    سرپرست ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی خیلی از نیازها به کشورها را با یک تماس حل میکرد. به همین دلیل لیست تماس سران برای شهادت آیت الله رئیسی بی سابقه بود.
    به گزارش ایسنا، محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در گفتگو با وحید یامی پور و در برنامه ای به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهد آیت الله رئیسی و همراهان ایشان گفت:وقتی دولت را شروع کردیم با مشکلات زیادی رو به رو بودیم. وضعیت فوتی های کرونا، وضعیت نابه سامان درآمدها و کالاهای اساسی از این دست چالش ها بودند. در بعضی از استان ها به اندازه ۱۲ روز گندم داشتیم و تقریبا تمام کالاهای اساسی کشور بر خط قرمز بودند. چرا که از پول هایمان در کشورهای مختلف نمی‌توانستیم استفاده‌ کنیم و این پول ها بلوکه بودند. در دوره ای بیش از ۸۰ کشتی در بنادر کشورمان پهلو گرفته بودند اما پول آن ها را نداشتیم. شبی آیت الله رئیسی با من تماس گرفتند و گفتند باید با این وضعیت چه کرد؟ من به ایشان گفتم با پذیرفتن یک سری ریسک ها میتوان این کالاها را تهیه کرد. ایشان گفت هر طور که شده باید این کار را انجام داد. در نهایت توانستیم از کشورهایی که ارتباط خوبی نیز با آنان نداشتیم، کالاهای اساسی را وارد کنیم. شجاعت شهید رئیسی باعث این کار شد. شهید رئیسی را حتی یک بار در دوسال و ده ماهی که نزد ایشان بودم، مأیوس ندیدم و ندیدم که حس بن بست کنند.
    مخبر در ادامه بیان کرد: در یک سال ونیم گذشته عضو بریکس، سازمان شانگهای و تجارت آزاد اوراسیا شدیم. کشورهایی بودند که سال ها دنبال عضویت در این سازمان ها بودند اما موفق نشدند. شهید رئیسی قبل از عضویت در بریکس به یکی از کشورهای عضو بریکس زنگ زده بود تا به عضویت ایران در آن رای دهند. پس از عضویت ایران در این سازمان، همان کشوری که شهید رئیسی با آن تماس گرفته بود گفت اگر شما زنگ نمیزدی به عضویت ایران رای نمیدادیم. شهید رئیسی خیلی از نیازها به کشورها را با یک تماس حل میکرد. به همین دلیل لیست تماس سران برای شهادت آیت الله رئیسی بی سابقه بود.