سرمقاله

اراده مردم تعیین کننده است / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • استقرار نمونه کاربردی خودروی متصل در الکامپ ۱۴۰۳
  • می‌خواهم زنده بمانم/هیجان و تفاوت با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • تفاهم صندوق‌های پژوهش و فناوری همراه فاند و صنعت نفت با محوریت هوشمندسازی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30682  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 12 تیر 1403
    در تابستان گذشته فوت ۹۴ موتورسوار شدند
    خطر بیخ گوش رانندگان
    گروه حوادث - رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر اساس آمار تصادفات فوتی موتورسواران ۹۴ نفر و تصادفات جرحی آن‌ها ۳۹۴۳ نفر در تابستان سال گذشته بوده است.
    سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح عوامل اصلی تصادفات سال گذشته تهران در فصل تابستان گفت: بیشترین علل وقوع تصادفات در شهر تهران و در تابستان سال گذشته به ترتیب مربوط به عدم توجه به جلو با ۳۴ درصد، عدم رعایت حق تقدم عبور با ۱۶ درصد، تغییر مسیر‌های ناگهانی ۱۱ درصد و حرکت با دنده عقب با ۱۰ درصد و مابقی علل‌ها نیز ۲۹ درصد از علل تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.
    وی ادامه داد: بر همین اساس عدم توجه به جلو بیشترین نقش و رتبه اول را در تصادفات شهر تهران در تابستان گذشته داشته است.
    سرهنگ موسوی پور بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی (تابستان ۱۴۰۲) میزان کل تصادفات فوتی ۱۷۵ نفر، کل تصادفات جرحی ۶۱۳۵ نفر و میزان کل تصادفات خسارتی ۲۳۹۹۶ مورد بوده است.
    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: موتورسواران یکی از کاربران آسیب پذیر در تصادفات هستند که با کوچکترین بی احتیاطی جان خود و ترک نشین و حتی دیگر عابرین پیاده را به خطر می‌اندازند و در صورت واژگونی تصادف آن‌ها به جرحی و فوتی تبدیل می‌شود.
    وی گفت: در دل آمار اعلام شده، متاسفانه تصادفات فوتی موتورسواران ۹۴ نفر، تصادفات جرحی آن‌ها ۳۹۴۳ نفر و میزان تصادفات خسارتی موتورسواران ۳۰۸۴ مورد در تابستان سال گذشته بوده است.
    سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور اظهار داشت: عدم توجه به جلو از سوی رانندگان تهرانی، اولین علت وقوع تصادفات است که لازم است رانندگان حین رانندگی فقط توجه به جلو داشته باشند و از انجام هرگونه اقدامی مانند خوردن و آشامیدن، صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانیات و صحبت با سرنشینان خودرو که حواس آنان را از رانندگی پرت می‌کند جدا خودداری نمایند.
    وی با اشاره به فصل گرما و لازمه‌ی توجه موتور سواران به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی، به راکبین موتورسیکلت نیز توصیه کرد که حتما قبل از روشن نمودن این وسیله نقلیه از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کرده و در روز چراغ موتورسیکلت را جهت بهتر دیده شدن توسط دیگر رانندگان روشن نگه دارند تا شاهد تصادفات دلخراش نباشیم.